El Centro Español de Logística (CEL), l’associació de referència per a la gestió de la cadena de subministrament a Espanya, ha formalitzat aquest matí un acord de col·laboració amb el centre tecnològic Eurecat, gràcies al qual ha aconseguit reforçar la seva presència a Catalunya, segona regió amb més activitat per a CEL a Espanya.

La signatura d’aquest conveni no només marca l’inici de la col·laboració entre les dues entitats, sinó que també representa un retorn a Barcelona per a CEL després de gairebé 15 anys. Després de tancar la seva seu al 2011 com a resultat de la crisi econòmica, CEL torna ara a la ciutat comtal gràcies a aquest acord estratègic que consolida la seva posició com a referent i el seu compromís per la innovació en logística.

La signatura de l’acord, que ha tingut lloc a les noves instal·lacions de CEL, ha comptat amb la presència dels màxims representants de les dues entitats, d’una banda, Ana González, presidenta de CEL, i de l’altra Daniel Altimiras, president d’Eurecat.

Ana González ha destacat la rellevància de la col·laboració amb Eurecat, assenyalant que “Una quarta part dels nostres associats té la base a Catalunya. La inauguració d’aquesta nova oficina no només ens acosta a ells, sinó també a l’ecosistema d’innovació que envolta el nostre nou col·laborador”.

Mentre que Daniel Altimiras, president d’Eurecat, ha posat en relleu “la importància que el Centro Español de Logística atorga a la innovació tecnològica com a aliada en la transformació del sector” i ha expressat el seu convenciment que “l’acord subscrit per ambdues organitzacions suposarà una gran aportació de valor mútua”.

Després de les intervencions han estat Ramón García, director general de CEL, i Xavier López, director general Corporatiu i d’Operacions d’Eurecat, els quals han detallat els punts recollits en aquest acord. Entre ells, figuren aspectes com la generació de projectes de recerca aplicada, desenvolupament tecnològic i innovació amb especial èmfasi en realitat virtual i immersiva; formació en totes les modalitats; serveis de consultoria per a empreses i administracions públiques; i per últim, la col·laboració en congressos i esdeveniments organitzats per ambdues entitats.

A més, després de la signatura de l’acord s’ha creat una Comissió de seguiment, formada per dos representants de cadascuna de les parts, per tal d’ampliar i modificar els termes de l’acord marc.

Per finalitzar la trobada, Ricardo J. Hernández, escriptor i periodista, i Javier Cordero, voluntari i bibliògraf de CEL, han presentat el seu darrer llibre “Constructor de Somnis. Una visió logística de l’arquitectura a través de la genialitat d’Antoni Gaudí”. El llibre, patrocinat per Linde Material Handling i editat per CEL, recorre la logística amagada darrera de les obres de l’arquitecte Antoni Gaudí.