COMPÀS__

Número 346 - 13 de maig de 2019

Consulta el nostre històric Núm. 562 Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559

RECURSOS

Flaix Empresarial de Catalunya 2018 - Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)

Informe que recull les principals dades positives que ha deixat l’any 2018 en l’economia i l’empresa catalana: des d’un nou rècord d’exportacions fins al creixement del PIB, passant per la captació de fons europeus a la innovació o la inversió estrangera.

El Vehicle Connectat a Catalunya - Informe tecnològic (Maig 2019) - Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)

El vehicle connectat és aquell equipat amb tecnologies que li permeten rebre i emetre informació. La tecnologia Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS) permet als vehicles comunicar-se entre si, amb els senyals de trànsit i amb la resta d’elements de la infraestructura i els altres usuaris de la via. Una capacitat que es presenta com un dels eixos vertebradors del vehicle del futur, de la mà d’altres tendències com el vehicle autònom, l’elèctric i la mobilitat com a servei. A Catalunya, ja són 71 les empreses que hi operen, tal com recull l’informe El vehicle connectat a Catalunya, elaborat per ACCIÓ.

Fòrum d'Inversió 219 - Catàleg d'empreses - Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)

Aquest catàleg recull 50 de les startups amb més potencial de Catalunya amb l'objectiu de connectar-les amb el món de la inversió privada. Són projectes seleccionats entre més de 100 candidatures presentades al Fòrum d'Inversió 2019 d'ACCIÓ i que operen en sectors com les ciències de la vida i la salut, les TIC i altres tecnologies capdavanteres.

University Mergers in Europe - European University Association (EUA)

University mergers are a widely spread phenomenon in Europe. This briefing analyses the features of close to 130 cases of university mergers and clusters (since 2000) recorded in the EUA University Merger Tool, and identifies different patterns across the continent. Merger and concentration activity takes various forms and has evolved across the period; it is given renewed attention in a context of consolidation of the higher education landscape as well as in light of new modes of inter-institutional collaboration.

Convocatòria de compra pública d'innovació en l’àmbit de salut (Monitoratge de la RIS3CAT, núm. 6) - Generalitat de Catalunya

La convocatòria de CPI en l’àmbit de salut promou projectes per modernitzar els serveis assistencials i el funcionament ordinari del sistema públic de salut de Catalunya. Aquest informe analitza els principals aspectes de la convocatòria i dels projectes, així com l’impacte inicial de la convocatòria pel que fa a tipus de centres subvencionats, línies del Pla de salut a les quals contribueix, àmbit assistencial d’execució i tipus d’innovació.

Graphene Flagship Annual Report 2018 - Graphene Flagship

The EU large-scale initiative published the yearly overview showing the progress towards its overarching goal of taking graphene from academic laboratories to society. Coordinating the work of 145 partner organisations, 87 Associated Members and 31 partnering projects in 21 countries across Europe, the Graphene Flagship is accelerating the development of new graphene technologies in several fields of applications.

Programa de Actuación Anual Provisional 2019 - Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020 - Ayudas para la financiación de la I+D+i en España - Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades (MCIU)

El Plan de Actuación Anual es la herramienta de programación a corto plazo de la política de ciencia, tecnología y de innovación, pues facilita la consulta de las convocatorias previstas y permite una mejor planificación por parte de los agentes beneficiarios de las ayudas. Este documento incluye las convocatorias a desarrollar por las diferentes unidades gestoras, con su calendario y financiación previstos.

Vídeo informativo sobre cómo proteger un diseño industrial en España - Oficina Española de Patentes y Marcas (OEPM)

Vídeo informativo sobre cómo proteger un diseño industrial en España: qué es un diseño industrial, cómo protegerlo y dónde hacerlo. Realizado por la Oficina Española de Patentes y Marcas, O.A (OEPM) y la Oficina de Propiedad Intelectual de la Unión Europea (EUIPO).

Viatgem al planeta Mart amb l’expedició LATAM-III - Recerca en Acció

Voleu experimentar com seria viure al planeta Mart? Durant dues setmanes l’astrofísica Mariona Badenas, co-comandant d’una missió simulada a Mart, l’Expedició LATAM-III (Crew 212), a la Mars Desert Research Station (MDRS) al desert de Utah, als Estats Units, ens explicarà, a través de Recerca en Acció, com és viure en un lloc on les característiques topogràfiques del terreny presenten similituds amb les del planeta vermell. Ens acompanyeu en aquesta increïble aventura científica?

Global Startup Ecosystem Report 2019 - Startup Genome

Produced in partnership between  and the Global Entrepreneurship Network (GEN), the GSER informs public and private decision makers all over the world about what actions they can take to build vibrant startup ecosystems, based on data from over 1 million companies across 150 cities.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Subvencions a projectes d'activitats commemoratives, de recerca i de difusió de la memòria democràtica

Convocant: Memorial Democràtic