COMPÀS__

Número 427 - 15 de març de 2021

Consulta el nostre històric Núm. 558 Núm. 557 Núm. 556 Núm. 555

RECURSOS

COVID-19: Estat de la recerca - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Durant l’actual crisi internacional que vivim amb la pandèmia del Covid-19 us donem accés a un complet butlletí amb un recull d’informacions i recursos que us aporta una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

La participació de Catalunya a Horizon 2020 (Febrer 2021) - Infografia - Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)

Big data a Catalunya - Píndola tecnològica (Març 2021) - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

Catalunya ja compta amb 220 empreses dedicades al big data. Totes elles generen 2.500 llocs de treball i acumulen una facturació de 250 milions d’euros anuals. Aquest ecosistema empresarial creixent al voltant d’una de les principals tecnologies emergents garanteix a Catalunya disposar d’una incipient massa crítica per generar valor econòmic i social al seu voltant.

OA Diamond Journals Study: Exploring collaborative community-driven publishing models for Open Access - Part 1: Findings - cOAlition S

The study undertook a statistical analysis of several bibliographic databases, surveyed 1,619 journals, collected 7,019 free text submissions and other data from 94 questions, and organised three focus groups with 11 journals and 10 interviews with hosting platforms. It collected 163 references in the academic literature, and inventoried 1048 journals not listed in DOAJ.

Models experimentals - Fundació Bosch i Gimpera (FBG)

Motor de cerca amb més de 100 models experimentals desenvolupats pels grups de recerca de la Universitat de Barcelona. Els models experimentals són clau per generar nou coneixement i per poder respondre qüestions biològiques i biomèdiques, i avui dia són àmpliament utilitzats per la majoria d’empreses farmacèutiques, start-ups del sector de la salut i les ciències de la vida i laboratoris d’R+D de les universitats d’arreu del món.

IV Encuesta de percepción social de la innovación en España - Fundación Cotec para la Innovación

La Encuesta de percepción social de la innovación en España, realizada anualmente desde 2017 por Sigma Dos para la Fundación Cotec, busca medir, entre entre otros temas relacionados con la innovación, la evolución del impacto de la automatización en el empleo, en la vida cotidiana y la desigualdad social.

Descarga de los datos

Anàlisi de l’especialització en bioeconomia circular (Monitoratge de la RIS3CAT, núm. 14) - Generalitat de Catalunya

El Govern de la Generalitat va aprovar, l’any 2014, l’Estratègia de recerca i innovació per a l’especialització intel·ligent de Catalunya (RIS3CAT), que defineix les prioritats per a les polítiques públiques d’R+D+I i les actuacions que tindran el suport del Programa operatiu del FEDER de Catalunya 2014-2020. El Sistema de monitoratge de la RIS3CAT defineix els indicadors de seguiment i el sistema d’avaluació dels projectes i dels instruments de la RIS3CAT. Aquest document fa l’anàlisi per a l’àmbit de la bioeconomia circular.

QS World University Rankings by Subject 2021 - QS Quacquarelli Symonds Limited

The QS World University Rankings by Subject 2021 cover a total of 51 disciplines, grouped into five broad subject areas. The QS World University Rankings by Subject are compiled annually to help prospective students identify the leading universities in a particular subject. Research citations, along with the results of major global surveys of employers and academics are used to rank universities.

APRÈN. Portal de la Producció Docent del Professorat de la UPC - Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Aprèn és el portal que facilita l’accés als continguts que elabora el professorat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) com a eina de suport a la seva activitat docent. Aprèn es nodreix dels continguts docents que el professorat de la UPC ha incorporat a UPCommons, el portal del coneixement obert de la UPC i a Zonavídeo, el portal d’audiovisuals de la UPC.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Ajuts de mobilitat de personal investigador per a desenvolupar projectes de recerca aplicada orientats a la transferència tecnològica (Tecniospring INDUSTRY)

Convocant: Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)