COMPÀS__

Número 444 - 19 de juliol de 2021

Consulta el nostre històric Núm. 558 Núm. 557 Núm. 556 Núm. 555

RECURSOS

COVID-19: Estat de la recerca - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Durant l’actual crisi internacional que vivim amb la pandèmia del Covid-19 us donem accés a un complet butlletí amb un recull d’informacions i recursos que us aporta una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Tecnologies estratègiques: riscos per al futur de la UE - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

La Unió Europea treballa per fer possible una economia digital i climàticament neutre. Un repte del tot ambiciós que implica el desenvolupament de noves tecnologies davant la manca de matèries primeres disponibles i les vulnerabilitats de la cadena de producció de la regió. Tot plegat ho analitza l’informe d’ACCIÓ Tecnologies estratègiques: riscos per al futur de la UE.

Informe AseBio 2020 - Asociación Española de Bioempresas (ASEBIO)

El Informe AseBio, que la Asociación Española de Bioempresas publica anualmente desde 2003, es la publicación de referencia del sector biotecnológico español. En el informe se incluyen los principales datos estadísticos de la evolución del sector, recogidos por el INE y analizados por AseBio, e información sobre la producción (pipelines) y la transferencia de tecnología (patentes) de las compañías biotecnológicas nacionales y sobre el flujo de inversiones que recibe el sector.

Digital Talent Overview 2021 - Analitzant l'estat del talent digital - Barcelona Digital Talent

Catalunya reforça la seva posició de pol de talent tecnològic, tant en número de llocs de feina, com de salari i estudiants titulats. El sector TIC va generar 14.700 llocs de feina al 2020, fins arribar als 129.000 professionals a Catalunya. Aquesta evolució suposa una pujada del 12,8% respecte l’últim trimestre de 2019. La tendència contrasta amb la caiguda del -3,1% que ha patit l’ocupació del sector TIC a l’economia espanyola.

Premios EmprendedorXXI: Análisis de una nueva generación de start-ups en España y Portugal - CaixaBank / IESE Business School

El Observatorio DayOne de Start-ups en Iberia nació con el objetivo de generar información e investigación del tejido de start-ups en España y Portugal. El Centro de Innovación e Iniciativa Emprendedora del IESE colabora con los Premios EmprendedorXXI en el seguimiento y análisis de las empresas que, año tras año, se presentan al premio. Esto nos permite obtener una muestra relevante de las start-ups españolas y portuguesas en sus primeros años de lanzamiento.

Novetats documentals de Recerca i Universitats - Juny 2021 - Departament de Recerca i Universitats

Aquest butlletí s'edita des del mes d'octubre de 2013. Conté llibres, documents i informes dels àmbits de la gestió i de les polítiques d'universitats i recerca, tant en format paper com electrònic. Tots aquests documents, així com llibres de divulgació científica o novel·les de temàtica científica o escrites per científics, es poden descarregar directament o demanar en préstec.

Patents as a measure of innovation performance: Selection and assessment of publication indicators - European Commission

The Clean Energy Innovation Index (CEII) is a composite index designed to track progress in achieving the SET Plan key actions, as measured through the lens of scientific publications, patents and trade. This report focuses on the patents aspect of the CEII. In this report, Trinomics evaluates how patent indicators can be analysed to gauge innovation within the European Union (EU) and Mission Innovation countries. It assesses the suitability of using specific indicators to compare innovation levels across countries. It also examines recent patenting trends in detail, with a focus on trends in the EU, US, China, Japan and Korea.

Inversión en sanidad: la vía española hacia la prosperidad - Farmaindustria

Un plan de inversión a cinco años en sanidad incrementaría 427.000 millones de euros en el PIB entre 2025 y 2040. El informe cifra el aumento de la tasa de crecimiento media del PIB en 0,25 puntos porcentuales a lo largo de este periodo, fruto de priorizar la inversión y aumentar el gasto público en sanidad en dos puntos del PIB.

La mare de la ciència - Podcast de divulgació científica en català - Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB)

Ranking REDIB de revistas científicas iberoamericanas (4ª edición) - Red Iberoamericana de Innovación y Conocimiento Científico (REDIB)

Cuarta edición del Ranking Iberoamericano de Revistas, elaborada en colaboración con Clarivate, compañía impulsora de la base de datos Web of Science, que evalúa más de 1.200 revistas e incluye, entre otras novedades, la posibilidad de visualizarlas por cuartiles según su materia. También incluye gráficas con la evolución de los principales parámetros de cada revista durante los últimos cuatro años.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Subvencions a projectes d'activitats commemoratives, de recerca i de difusió de la memòria democràtica

Convocant: Memorial Democràtic