COMPÀS__

Número 482 - 7 de juny de 2022

Consulta el nostre històric Núm. 558 Núm. 557 Núm. 556 Núm. 555

RECURSOS

Compàs Funds - Oportunitats en ciència i tecnologia - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Compàs Funds ofereix informació sobre les principals oportunitats d'impuls i finançament per a la recerca, la transferència de coneixement i l'emprenedoria científica i tecnològica, tant per a investigadors com per a joves empresaris. Mitjançant un senzill cercador es pot accedir a aquelles convocatòries que més s'ajustin als criteris de cada usuari.

Baròmetre de la innovació i la transformació digital i verda a Catalunya 2021 - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

L’estudi avalua l’estat de la innovació a Catalunya tenint en compte els nous enfocaments cap a un major pes dels actius intangibles i informació directa sobre el procés d’innovació i la transformació digital i verda de les empreses catalanes davant el nou context accelerat per la crisi de la COVID-19.

Ranking de investigadoras españolas y extranjeras en España según Google Scholar (Junio 2022) - Cybermetrics Lab. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

Primera edición del Ranking de investigadoras españolas y extranjeras que trabajan en España según los datos de sus perfiles publicos personales en Google Scholar. Esta edición consta de las 5000 investigadoras ordenadas según mayor índice h y secundariamente por número de citas.

Transparent Ranking: All Repositories - 14th Edition (June 2022) - Cybermetrics Lab. Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

The aim of this Ranking is to support Open Access initiatives and therefore the free access to scientific publications in an electronic form and to other academic material. The web indicators are used here to measure the global visibility and impact of the scientific repositories.

Glosario de la sostenibilidad - Fundación Aquae

¿Qué relación tiene la equidad con la igualdad? ¿Es lo mismo la mitigación que la adaptación al cambio climático? Para dar respuesta a estas preguntas surge nuestro Glosario de la Sostenibilidad elaborado por Mónica Fernández-Aceytuno, bióloga y divulgadora científica que recibió el Premio Nacional del Medio Ambiente.

Boletín Mensual FECYT - Mayo 2022 - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

Jornada informativa sobre el programa COST (Online, 02/06/2022) - Presentaciones y vídeo - Horizonte Europa

Presentaciones de la jornada informativa sobre el programa COST, sobre las novedades del programa, los resultados de la última convocatoria COST que acaba de ser publicada recientemente y los procedimientos para unirse a acciones COST en marcha.

Informe GEM España 2021-2022 - Observatorio del Emprendimiento de España

Informe que analiza la actividad emprendedora en España. En esta edición se ha analizado por primera vez la adopción de tecnologías digitales y la orientación a la sostenibilidad de las actividades emprendedoras.

The Global Startup Ecosystem Index Report 2022 - StartupBlink

The Global Startup Ecosystem Index by StartupBlink has been updated annually since 2017 and is the world’s most comprehensive startup ecosystem ranking of 100 countries and 1,000 cities. The Global Startup Ecosystem Index is built using hundreds of thousands of data points processed by an algorithm on objective, quantifiable data that can be comparatively measured across regions, countries, and cities.

Impacte econòmic i retorn social de la UPC. Any 2019 - UPC

Aquest estudi és una molt interessant aproximació quantitativa i metodològica a la realitat de l’impacte territorial de la UPC, un document de bases que ens ha de permetre referenciar cadascuna de les nostres potencialitats en clau local i territorial. En el futur, el gran repte és aconseguir que cada cop l’impacte esdevingui més ric, complex, i que interaccioni d’una manera molt més orgànica amb les polítiques públiques i els reptes de futur arreu del país. L' estudi obre interessants perspectives per definir la relació entre la UPC i el territori en els propers 50 anys, una relació que forma part del nostre ADN.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Subvencions a nuclis de recerca industrial i desenvolupament experimental que incentivin la realització d'activitats de recerca industrial i desenvolupament experimental en projectes d'economia circular, específicament en l'àmbit dels residus

Convocant: Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)