COMPÀS__

Número 484 - 20 de juny de 2022

Consulta el nostre històric Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559 Núm. 558

RECURSOS

Compàs Funds - Oportunitats en ciència i tecnologia - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Compàs Funds ofereix informació sobre les principals oportunitats d'impuls i finançament per a la recerca, la transferència de coneixement i l'emprenedoria científica i tecnològica, tant per a investigadors com per a joves empresaris. Mitjançant un senzill cercador es pot accedir a aquelles convocatòries que més s'ajustin als criteris de cada usuari.

Digital Talent Overview 2022: Analitzant l'estat del talent digital - Barcelona Digital Talent

Informe anual, impulsat per Mobile World Capital, el Departament de Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya i el Cercle Tecnològic en el marc de la iniciativa Barcelona Digital Talent, amb l'objectiu de descobrir quin és l'impacte i evolució de la bretxa de talent digital, tendències globals i les diferents línies d'actuació que es proposen amb l'objectiu d'atraure talent de major qualitat a l'ecosistema.

Simurg - Fondos Digitalizados de las Bibliotecas y Archivos del CSIC - Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

Portal de fondos patrimoniales digitalizados de las bibliotecas y archivos del CSIC, renovado para ofrecer una nueva imagen, nueva interfaz y nuevas funcionalidades de búsqueda, presentación y descarga de documentos.

Food systems: Research and innovation investment gap study research - European Commission

This report presents the main results of a comparative study of food systems research and innovation (R&I) investment levels in the EU, considering public and private R&I spent at both national and EU level. Three main strands of research were used to inform the study: a review of projects funded through the EU Framework Programmes (Seventh Framework Programme (FP7) and Horizon 2020); a mapping of national public funding available for food-systems R&I in the EU Member States; and an estimation of private sector investment in food systems R&I by firms headquartered in the EU. Data were categorised according to the priorities, pathways and sectors identified by the European Commission’s Food 2030 R&I policy framework to understand overall levels of expenditure on different priorities in food-related sectors and to identify any potential funding gaps.

Mutual learning exercise on citizen science initiatives - Policy and practice. Second thematic report, Ensuring good practices and impacts - European Commission

This Topic Report provides a summary on the Mutual Learning Exercise on Good Practices on Citizen Science and their Impact. This document starts by presenting the examples of successful CS national projects chosen by the 11 countries participating in the MLE, and the variables against which the projects were analysed. Chapter 2 summarises the results related to challenges & mitigation strategies with the implementation of CS projects. Chapter 3 analyses the examples of CS networks and centres of expertise and presents the current state of national funding opportunities that were provided by the 11 participating countries in the MLE. Chapter 4 provides recommendations which cover a range of potential actions targeting different aspects discussed during the workshop sessions to better implement and especially support CS initiatives and projects and overcome the detected barriers. The document concludes with Chapter 5 which briefly explains the next MLE topic sessions.

Ranking CYD 2022 - El ranking de universidades españolas a tu medida - Fundación CYD

El Ranking CYD tiene por objetivo ayudar a estudiantes, universidades y empresas a desarrollar sus propias estrategias de evaluación mediante indicadores fiables. Orienta a los estudiantes respecto a dónde estudiar, facilita a los responsables universitarios la toma de decisiones y proporciona información valiosa a las empresas y otros agentes sociales. Para ello, pone especial atención en presentar los resultados de una manera coherente, ordenada y segmentada según los distintos públicos interesados en el desempeño de las universidades.

Cuestionario online sobre mentorazgo a jóvenes investigadoras - Ministerio de Ciencia e Innovación

Desde la Unidad de Mujeres y Ciencia del Ministerio de Ciencia e Innovación se está trabajando en un programa sobre mentorazgo con enfoque de género dirigido a jóvenes investigadoras. Para ello, invitan a participar en el siguiente cuestionario online para conocer las necesidades, expectativas y valor añadido que se considere debe cumplir este tipo de programas.

TANIT - Col·lecció Nacional d'Arqueologia - Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC)

El projecte de Catàleg en línia del MAC posa en disposició del públic la col·lecció arqueològica de les seves seus a través de fitxes documentals amb imatges d’alta definició i models 3D. Per promoure la recerca i el gaudir, és ara possible fer cerques de dades i aplicar filtres com ara: nom, seu, material, tècnica, datació, jaciment i cultura.

Vídeos divulgativos sobre experimentos realizados en ALBA - Sincrotró ALBA

El Sincrotrón ALBA, en colaboración con la FECYT, ha realizado una serie de videos de divulgación en los que se relatan algunos ejemplos de experimentos realizados con luz de sincrotrón.

The Global Startup Ecosystem Report 2022 - Startup Genome

The world’s most comprehensive research on startups, with data from over 3 million companies across 280+ entrepreneurial innovation ecosystems. In addition, this 10th-anniversary edition takes a look at how startup ecosystems around the world have evolved since 2012.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Subvencions a projectes de recerca industrial i desenvolupament experimental en l'àmbit del canvi climàtic

Convocant: Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)