Empresa i Treball

RECERCA

La consellera Chacón destaca que els guardons ICREA Acadèmia "afavoreixen l'impacte internacional de la recerca universitària"

query_builder   30 abril 2019 19:00

event_note Nota de premsa

RECERCA

Foto de família del lliurament dels guardons ICREA Acadèmia
·     Ho ha dit amb ocasió del lliurament de les distincions ICREA Acadèmia a 45 investigadors i investigadores del sistema universitari català

·     La menció implica la dedicació prioritària a activitats de recerca durant 5 anys en una universitat pública catalana

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha dit avui que els guardons ICREA Acadèmia "afavoreixen l'impacte internacional de la recerca que es fa a les universitats catalanes". Chacón ha fet aquestes manifestacions en la cloenda de l’acte de lliurament de les distincions ICREA Acadèmia corresponent al 2018, que la consellera ha realitzat juntament amb el secretari d’Universitats i Recerca, Francesc Xavier Grau, i el director d’ICREA, Antonio Huerta.

Amb aquests guardons el Govern reconeix el talent de 45 investigadors i investigadores del sistema universitari català. Les distincions ICREA Acadèmia, que enguany arriben a la desena edició, reconeixen la tasca de recerca del professorat que desenvolupa la seva activitat en alguna universitat pública catalana i, alhora, contribueixen a retenir el talent investigador dins el sistema universitari de Catalunya. En aquest sentit, Chacón ha refermat el compromís del Govern amb la comunitat científica i investigadora, i ha anunciat que l'Executiu "dotarà la recerca d'un marc jurídic estable amb el desenvolupament de la Llei de la Ciència". La consellera també ha recordat la tasca de reflexió estratègica que suposa el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement.

Amb el reconeixement com a investigadors ICREA Acadèmia, els 45 professors i professores guardonats rebran 40.000 euros anuals cadascun, durant un període de 5 anys. Aquestes distincions estan destinades al professorat universitari que fa recerca i docència i, en especial, al que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

Per àrees temàtiques, la distribució ha estat la següent: ciències experimentals i matemàtiques (9), ciències de l’enginyeria (11), ciències de la vida i la medicina (9), humanitats (7), i ciències socials i del comportament (9).

Amb les noves distincions ja són 274 els investigadors i investigadores que han obtingut la qualificació ICREA Acadèmia a les universitats catalanes en el marc d’aquest programa finançat pel govern amb 6 milions d'euros anuals.

Per optar a les distincions ICREA Acadèmia, cal que el personal docent i investigador (PDI) contractat o funcionari de les universitats publiques de Catalunya estigui en possessió del títol de doctor/a; tingui una vinculació permanent i a temps complet a una universitat pública de Catalunya i estigui impartint docència de manera regular.

Imatges

Foto de família del lliurament dels guardons ICREA Acadèmia 1478