recerca als EUA

Un estudi vincula més densitat urbana a menys taxa de mortalitat per coronavirus

Segons els autors, s'hauria d'advocar per llocs compactes en lloc d'extensos, pels seus beneficis per a la salut

zentauroepp53349250 una investigadora analiza una muestras de coronavirus en un 200604110910

Es llegeix en minuts

Els llocs amb més densitat urbana, que fins ara se suposava que eren més propicis per a la propagació del coronavirus, no estan vinculats a més taxes d’infecció. Això és el que suggereix un estudi de l’Escola de Salut Pública Bloomberg de la Universitat Johns Hopkins (Estats Units), que també ha conclòs que les àrees denses estaven associades amb menys taxa de mortalitat per Covid-19.

La recerca, publicada a la revista ‘Journal of the American Planning Association’, va estudiar els índexs d’infecció per SARS-CoV-2 i els índexs de mort per Covid-19 en 913 comtats metropolitans dels EUA. Quan es van examinar altres factors com la raça i l’educació, els autors van determinar que la densitat dels comtats no s’associava significativament amb el seu índex d’infecció.

Els resultats van confirmar que els comtats més densos, en comparació amb els més extensos, tendien a tenir taxes de mortalitat més baixes. Els investigadors dedueixen que, possiblement, es tracti perquè disfruten d’un nivell de desenvolupament més alt que inclou millors sistemes sanitaris.

Més relació, més vulnerables