Empresa i Treball

Amb l'Agència de la Natura es vol assolir una major eficiència i coresponsabilitat amb el territori

UNIVERSITATS

Les universitats catalanes despunten en els rànquings internacionals d'universitats joves amb menys de 50 anys

query_builder   25 juny 2020 16:53

event_note Nota de premsa

UNIVERSITATS

• Per primera vegada una universitat catalana, la UPF, entra en el TOP-10 mundial del prestigiós rànquing THE
  • El sistema català també lidera la classificació d’aquest rànquing a nivell estatal ocupant les quatre primeres posicions
  • Dues universitats catalanes formen part també del rànquing internacional QS de les 50 millors universitats del món de menys de 50 anys
Les universitats de Catalunya surten especialment destacades en la darrera edició de rànquings internacionals dedicats a universitats joves de menys de 50 anys. En el cas del prestigiós Young University Ranking del Times Higher Education (THE), per primera vegada, una universitat catalana, la Universitat Pompeu Fabra (UPF), entra en el TOP-10 mundial, ocupant la desena posició. D’altra banda, en la classificació d’àmbit estatal, quatre de les 10 primeres universitats (UPF, Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Universitat Rovira i Virgili (URV)) són catalanes A més, la Universitat de Girona (UdG) es posiciona també entre les 10 primeres de l’Estat, en 7è lloc. El rànquing THE centra principalment el seu focus d’anàlisi en la capacitat investigadora de les universitats, encara que també pondera indicadors com ara la docència, la transferència de coneixement o la projecció del centre al món.

En l’altre rànquing de referència, el QS Top 50 Under 50 que publica cada any la consultora Quacquarelli Symonds a partir de la reputació acadèmica, les cites en publicacions científiques, la ràtio estudiant/professor i l’atracció d’estudiants internacionals, apareixen la UPF (28) i la UPC (36) entre les 50 millors. La classificació també inclou la URV i la Universitat Ramon Llull (URL) entre les 150 millors.

Els resultats de les darreres edicions dels rànquings internacionals de qualitat universitària certifiquen d’aquesta manera el bon posicionament global de les universitats catalanes en el temps. Per a la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, aquests “magnífics” resultats “posen de relleu l’excel·lència del sistema universitari català i la necessitat, més que mai, en l’actual context de crisi i incertesa causat per la COVID19 de fer una aposta decidida per la societat del coneixement, les universitats, la recerca i la innovació”. Chacón ha volgut fer, també, un esment especial a la posició mundial de la Universitat Pompeu Fabra, que considera excepcional.

Aquesta voluntat de millorar el finançament de les universitats és, de fet, un dels objectius inclosos en el document final del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement (PN@SC) que preveu un finançament públic de 1.300 milions d’euros anuals en educació superior.

Segueix-nos a les xarxes__________________________________

·  Twitter: @empresacat | @coneixementcat