L'OMS alerta: "La pandèmia s'està accelerant. El pitjor està per arribar"
Un sanitari comprova la temperatura d'una dona a Bombai (Reuters/Francis Mascarenhas)

L'OMS alerta: "La pandèmia s'està accelerant. El pitjor encara no ha arribat"

El director general de l'OMS destaca que la zona on augmenta ràpidament la xifra d'infectats és l'Amèrica Llatina

RedaccióActualitzat

"La pandèmia està lluny del final". Ho adverteix l'Organització Mundial de la Salut, l'OMS, a través del seu director general, Tedros Adhanom Ghebreyesus. Ja ens acostem als 10 milions i mig de contagis a tot el món. I la xifra de morts supera el mig milió.

Tedros Adhanom alerta que la corba de la pandèmia continua enlairant-se, amb els focus més greus situats a l'Índia, els Estats Units i el Brasil. Encara falta molt per derrotar la Covid-19.

"La dura realitat és que no som ni tan sols a prop d'haver superat la crisi. Malgrat que molts països han fet progressos, globalment la pandèmia s'està accelerant."

L'OMS alerta:
Tedros Adhanom Ghebreyesus, director general de l'OMS (Reuters/Denis Balibouse)
L'OMS alerta:
Tractament d'un pacient de Covid-19 a l'hospital de Houston (Reuters/Callaghan O'Hare)

I no només som lluny del final de la pandèmia, sinó que "el pitjor encara no ha arribat", segons el màxim responsable de l'OMS. L'organització reclama que, per revertir aquesta situació, els països haurien d'actuar amb més solidaritat i unitat.

"Fa sis mesos ningú hauria pogut imaginar que el nostre món i les nostres vides canviarien tant amb aquest nou virus (···) La majoria de la gent encara és susceptible de contagiar-se. El virus té molt espai encara per on moure's (···) Tots estem junts en aquesta missió i necessitem més paciència, humilitat i generositat als pròxims mesos. Ja hi hem perdut molt, però no podem perdre l'esperança. Aquest és un moment per renovar el nostre compromís de donar poder a les comunitats, suprimir la transmissió, salvar vides, accelerar la investigació i el lideratge polític i moral."

El virus s'estén ràpidament per l'Amèrica Llatina

Als Estats Units i Europa és on hi ha hagut més contagis, però ara la zona on s'accelera la xifra d'infectats és l'Amèrica Llatina. Ha augmentat especialment al Brasil, Mèxic i Xile, segons assenyala l'OMS.

Tedros Adhanom ha anunciat que un equip de l'organització anirà a la Xina la setmana que ve per investigar l'origen del virus.

L'OMS alerta:
Fent cua a Pequín per ser sotmesos a un test de Covid-19 (Reuters/Thomas Peter)

El director del programa d'emergències de l'OMS, Mike Ryan, explica que s'està avançant en els treballs per trobar una vacuna, però que, de moment, no hi ha prou garanties que sigui un èxit.

Els països amb més casos són ara els Estats Units, amb 2,7 milions, i el Brasil, amb 1,4 milions. Els segueixen Rússia, amb 640.000 contagis, i l'Índia, amb 567.000.
ARXIVAT A:
Coronavirus SalutOMS