- El pla vol impulsar la plena participació de les dones en un àmbit clau pel seu futur professional
- Es vol incrementar la presència de “dones TIC” en els mitjans de comunicació per trencar estereotips i visibilitzar dones referents
- Es preveu crear un segell que reconegui aquelles empreses que hagin apostat per la paritat i la convocatòria d’ajuts per l’impuls de projectes empresarials de base digital liderats per dones
- L’estudi de la Comissió Europea “Women in the Digital Age(2018)” exposa que un 57% dels graduats en educació superior de la UE són dones, però només un 25% són graduades en camps relacionats amb les TIC i poques d’elles aconsegueixen treballar al sector
- També subratlla aquest estudi que si hi haguessin més dones al mercat de treball digital es podria generar un impuls anual del PIB de 16 mil milions d'euros anual per a l'economia europea
El Govern aposta pel talent i el lideratge de les dones en l’àmbit tecnològic a través del Pla DONATIC.
Ell Govern ha aprovat el Pla DonaTIC amb la voluntat d’impulsar la presència i el lideratge de les dones en l’àmbit tecnològic. El pla, elaborat pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública, pretén promoure i reconèixer el paper de la dona en l’àmbit TIC, fomentar i despertar vocacions tecnològiques entre les més joves i assolir la plena participació de les dones en llocs de presa de decisions.
Objectius estratègics del pla:
- Fer les TIC atractives pel talent femení del futur
- Visibilitzar la dona tecnològica
- Formar i capacitar digitalment a tothom:combatre l’escletxa digital, principalment femenina, i la discriminació amb l’adquisició de competències digitals
- Promoure una participació plena de les dones en la presa de decisions i emprenedoria. També incentivarà la creació d’empreses i startups tecnològiques liderades per dones.