Vés enrere La spin-off MiWEndo Solutions obté 4,1 milions d’euros per impulsar el seu ‘radar’ contra el càncer colorectal

L’empresa ha aconseguit 2,8 milions d’euros del programa europeu EIC Accelerator, que dóna suport a companyies innovadores, i ha tancat una ronda d’inversió per valor d’1,3 milions.

14.07.2020

Imatge inicial

MiWEndo Solutions, una spin-off impulsada per la UPF en col·laboració amb la UPC, l’Hospital Clínic i l’ICREA, ha obtingut una injecció econòmica de 4,1 milions d’euros que contribuirà a accelerar el seu creixement: d’una banda, el programa europeu EIC Accelerator li ha concedit 2,8 milions d’euros per impulsar el desenvolupament del seu dispositiu de detecció precoç del càncer colorectal; de l’altra, ha tancat una ronda d’inversió per valor d’1,3 milions d’euros.

L’aparell que està desenvolupant l’empresa es podrà utilitzar durant les colonoscòpies per facilitar la identificació dels pòlips malignes, precursors del càncer. El dispositiu s’acoblarà als endoscopis utilitzats en aquestes proves i, mitjançant tecnologia de microones, escanejarà l’intestí gros per descobrir si hi ha pòlips i determinar el seu grau de malignitat. Això farà molt més eficient la detecció d’aquestes lesions precanceroses, que no sempre són senzilles de trobar amb la tecnologia disponible actualment perquè la visibilitat a les colonoscòpies és limitada.

L’aparell que està desenvolupant l’empresa es podrà utilitzar durant les colonoscòpies per facilitar la identificació dels pòlips malignes, precursors del càncer.

El programa EIC Accelerator (conegut anteriorment com a SME Instrument) és una iniciativa de la Comissió Europea que té l’objectiu d’impulsar startups europees innovadores fins a un estadi de desenvolupament en el qual estiguin prou madures per aconseguir finançament privat. MiWEndo Solutions ha obtingut 2,8 milions d’euros d’aquest programa: 1,5 milions en forma d’ajut a fons perdut i 1,3 milions d’inversió en el capital de l’empresa. Amb aquesta injecció de diners, la spin-off durà a terme la validació clínica del seu producte i endegarà el seu procés d’industrialització.

A més d’això, la companyia ha tancat una ronda d’inversió per valor d’1,3 milions d’euros. Entre altres entitats, han participat en aquesta operació el programa Mind the Gap de la Fundación Botín, que hi ha compromès 500.000 euros, i el programa BStartup de Banc Sabadell, amb una aportació de 100.000 euros.

D’altra banda, MiWEndo Solutions ha estat seleccionada pel programa europeu EIT Health Headstart, dedicat a accelerar el llançament al mercat de startups sanitàries. Aquesta iniciativa ha atorgat a la spin-off 50.000 euros de subvenció a fons perdut perquè desenvolupi el seu prototip.

L’objectiu de l’empresa és posar el seu dispositiu al mercat al llarg del 2023 i contribuir així a reforçar la lluita contra el càncer colorectal, una malaltia molt prevalent entre la població de més de 50 anys

Gràcies a aquest suport econòmic, l’objectiu de l’empresa és posar el seu dispositiu al mercat al llarg del 2023 i contribuir així a reforçar la lluita contra el càncer colorectal, una malaltia molt prevalent entre la població de més de 50 anys. Per tal de detectar-la en les seves etapes primerenques, quan resulta més fàcil de tractar i es pot curar, els sistemes sanitaris de molts països impulsen programes de cribratge massiu que podrien esdevenir més eficients amb el dispositiu de MiWEndo Solutions.

La UPF ha donat suport a la companyia al llarg de tot aquest procés de creixement en el marc de la seva aposta per la transferència de coneixement i tecnologia a la societat. Ho ha fet mitjançant la seva oficina de transferència, la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle, i l’empresa de gestió de la innovació UPF Ventures, impulsada i participada per la pròpia Universitat.

Una tecnologia “disruptiva”

Ignasi Belda, CEO de MiWEndo Solutions, es mostra molt satisfet amb la valoració que l’empresa està obtenint en diferents àmbits: “És un projecte amb una tecnologia extraordinària i disruptiva i no només ho diem nosaltres; ho diuen experts de la UE, inversors independents i la EIT Health, que és una institució molt reputada en l’àmbit de la salut”, celebra. “Estem molt il·lusionats amb aquest projecte amb el qual esperem lluitar contra un dels càncer més prevalents i contribuir a salvar moltes vides”, afegeix.

Multimèdia

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

Els ODS a la UPF

Per a més informació