Barcelona Global i l’Ajuntament de Barcelona impulsaran Barcelona & Partners, l’agència publicoprivada de captació d’inversions per a Barcelona : Servei de Premsa

16/07/2020

Temps estimat de lectura: 3 minuts

Es tracta d’una iniciativa públicoprivada de Barcelona Global que ja compta amb el suport d’empreses com el Banc Sabadell, Fundació Puig, Cuatrecasas, AGBAR o Colonial. L’Ajuntament de Barcelona és la primera institució pública a sumar-s’hi.

Barcelona Global i l’Ajuntament de Barcelona han acordat impulsar Barcelona & Partners, un programa d’identificació, captació i implantació d’activitat econòmica per a la Gran Barcelona, que unirà les energies i els recursos del sector privat i del públic.

Barcelona & Partners identificarà i acompanyarà l’aterratge a Barcelona de projectes d’inversió i activitat econòmica de qualitat capaços de transformar el territori i crear llocs de treball. És una iniciativa publicoprivada de Barcelona Global que ja compta amb el suport d’empreses com el Banc Sabadell, Fundació Puig, Cuatrecasas, AGBAR o Colonial. L’Ajuntament de Barcelona és la primera institució pública a sumar-s’hi.

El programa treballarà per identificar sectors econòmics, institucions, empreses, mercats, territoris, inversors, perfils professionals i grans esdeveniments susceptibles de desenvolupar les seves activitats a Barcelona i desenvoluparà estratègies i programes per atreure’ls i també generarà projectes concrets d’atracció i implantació a Barcelona d’activitat econòmica transformadora del territori.

Primers passos per esdevenir organisme independent

Barcelona & Partners tindrà les seves pròpies normes de governança i, tot i que en un primer moment formarà part de la pròpia associació, l’objectiu és que, en tres anys, es consolidi i converteixi en un organisme independent, al servei de la ciutat i la seva àrea metropolitana.

En el moment actual de crisi i emergència per la pandèmia del Covid-19, on creixerà significativament la competència internacional per l’atracció d’empreses i d’activitat econòmica, Barcelona Global i l’Ajuntament de Barcelona veuen fonamental disposar d’un instrument publicoprivat que estigui totalment orientat a resultats i que pugui canalitzar les aportacions i energies dels diferents actors de manera eficient i coordinada, per tal maximitzar les oportunitats de la Gran Barcelona.

En aquest sentit, en l’àmbit d’atracció d’empreses, esdeveniments culturals i de negocis, i talent, Barcelona competeix amb ciutats que ja compten amb estructures de col·laboració publicoprivada com London & Partners, IAmsterdam, Greater Paris, Investment Agency, Invest in Milano o Berlin Partner.

Governança publicoprivada

Barcelona & Partners es basa en 5 principis fonamentals: (1) governança publicoprivada i gestió independent; (2) participació estratègica i econòmica de les administracions: Ajuntament de Barcelona i altres administracions de l’àrea metropolitana, Generalitat de Catalunya i Govern d’Espanya; (3) orientació a resultats i excel·lència en la gestió; (4) ambició en l’atracció d’activitat econòmica per a la Gran Barcelona; (5) model de sostenibilitat econòmica a mig termini basada en la implicació progressiva d’empreses en el seu finançament, combinada amb la implicació de “service providers”, i la previsió d’una comissió per projectes a executar i el seu corresponent “success fee”.

Col·laboració pública

La voluntat de l’Ajuntament de Barcelona de sumar-se al projecte i formar part del seu lideratge és una mostra clara de la col·laboració públicoprivada amb la que neix el projecte, al qual s’espera que s’hi sumin altres institucions metropolitanes, la Generalitat i el Govern d’Espanya.

L’Ajuntament de Barcelona, des de l’Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, té per objectiu desenvolupar les polítiques de promoció econòmica de la ciutat per assegurar el progrés econòmic, la generació d’ocupació de qualitat i fer-ho amb vocació de ciutat oberta, dimensió metropolitana i amb un compromís amb la sostenibilitat i els objectius de l’Agenda 2030.

L’Ajuntament de Barcelona ha de ser impulsor, junt amb la societat civil, del treball per a la promoció, protecció i gestió de la reputació i el posicionament internacional de la ciutat i fa una aposta per la promoció internacional de la ciutat que generi oportunitats de creixement diversificat en els diversos sectors econòmics.

Paraules clau

economia/