assaig de roche

El medicament contra l'artritis no serveix per curar el coronavirus

La farmacèutica havia iniciat les proves en 330 pacients al març quan es va unir a altres companyies que busquen reutilitzar els fàrmacs existents per combatre l'epidèmia

busqueda-nuevos-medicamentos-

Es llegeix en minuts
John Revill, John Miller / Reuters

Un assaig clínic del medicament Actemra / RoActemra de Roche per tractar pacients hospitalitzats amb pneumònia greu relacionada amb Covid-19 va fracassar, va reconèixer aquest dimecres el fabricant de medicaments suís. La companyia havia iniciat l’assaig de 330 pacients al març quan es va unir a altres firmes farmacèutiques que busquen reutilitzar els medicaments existents per combatre l’epidèmia.

L’assaig Covacta no va aconseguir millorar l’estat clínic en pacients amb pneumònia associada a Covid-19 ni reduir la mortalitat, va afegir Roche. La notícia és un dur cop per a Roche, i arriba després que un estudi italià mostrés també que el medicament per a l’artritis reumatoide no va ajudar els pacients amb pneumònia per Covid-19 en etapa primerenca.

Roche havia augmentat la seva producció a més d’un milió de dosis, amb l’esperança de subministrar ràpidament el medicament si els assajos haguessin mostrat resultats positius. En l’assaig Covacta, Roche va intentar mesurar l’impacte d’Actemra en funció de quants pacients van passar a necessitar un ventilador mecànic o van morir per Covid-19, en comparació amb els tractaments estàndard.