Direcció General de Comunicació

query_builder   1 setembre 2020 15:28

event_note Nota de premsa

El Govern aprova una subvenció de 485.000 euros a la fundació ISGlobal

• L’objectiu de l’ISGlobal és reforçar la salut global a través de la innovació i transmissió de coneixement de qualitat

El Govern ha aprovat atorgar una subvenció a la fundació ISGlobal, en qualitat de membre del seu Patronat, corresponent a diferents exercicis, per un import total de 485.232 euros. Aquesta subvenció es realitza des del Departament de Territori i Sostenibilitat per a l’exercici 2020 per finançar les seves activitats.

L’objectiu de l’ISGlobal és contribuir a reforçar la salut global mitjançant la generació, innovació i transmissió de coneixement de qualitat, posant èmfasi en les poblacions més desafavorides i en coherència amb els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni de l’Organització de Nacions Unides que fan referència a l’àmbit de la Salut. A més, aquesta fundació vol esdevenir un laboratori d'idees, anàlisi i prospectiva que contribueixin al debat en l'àmbit de la salut global i la salut pública i proporcionin informació rellevant als responsables polítics, tècnics i de gestió, i a altres actors amb interès en aquest àmbit.

El Departament de Territori i Sostenibilitat participa en el finançament de les actuacions de l’ISGlobal perquè li corresponen a la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic, entre d’altres, les funcions següents: supervisar, coordinar i controlar l'execució de les funcions atribuïdes a la Direcció General en matèria d'intervenció administrativa de les activitats, de recerca i de qualificació ambiental, fet de gran interès públic i social.

La Fundació Privada Institut de Salut Global Barcelona va ser constituïda el 26 de maig de 2010 i està integrada per la Fundació Bancaria Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “La Caixa”; la Generalitat de Catalunya, mitjançant els Departaments competents en matèria de Salut, de Recerca i de Medi Ambient; l’Administració de l’Estat, mitjançant el Ministeri competent en matèria de Cooperació Internacional i de Sanitat; l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona i la Universitat de Barcelona.

El Govern a les xarxes
undefined