Salut

Foto de la roda de premsa

Josep Maria Argimon: "Controlarem la pandèmia amb mesures, solidaritat i responsabilitat"

query_builder   3 setembre 2020 18:35

event_note Nota de premsa

El secretari de Salut Pública recorda que més enllà de les accions que impulsa el Departament, cal que a nivell individual i col·lectiu prenguem les mesures de protecció recomanades
Foto de la roda de premsa
El secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, ha fet un repàs de la situació epidemiològica del conjunt de Catalunya que es troba actualment en una situació estable, tot i que ha recordat que cal seguir baixant la corba de contagis. Argimon ha fet també un repàs de l’estat en què es troba cada una de les regions sanitàries de Catalunya, valorant les dades que es comparteixen cada dia en el portal Dades COVID.

Argimon ha explicat que a Catalunya “ens troben en una situació estabilitzada, sembla que hi ha un petit descens, però és important que aquesta tendència es consolidi”. En aquest sentit, el secretari ha recordat que “no fem PCR per fer-les, fem PCR per prendre després decisions i si són decisions com la quarantena o l’aïllament, doncs complir-les en la mesura del possible”.

El secretari de Salut Pública ha explicat que en aquests moments, davant la represa laboral i escolar, cal estar molt amatent a l’evolució de les dades dia a dia i ha apel·lat a la responsabilitat col·lectiva i individual per incidir en la reducció de la corba. “Controlarem la pandèmia amb mesures, solidaritat i responsabilitat”, ha afirmat Argimon.

Per la seva banda, el coordinador de la unitat de seguiment de la COVID-19 a Catalunya, Jacobo Mendioroz, ha presentat l’impacte de les mesures a les poblacions, defensant que no hi ha un llindar exacte a partir del qual s’han d’aplicar mesures restrictives a la mobilitat i/o a la interacció social, posant el focus en el Segrià, l’Hospitalet del Llobregat i l’Alt Empordà.

Segons Mendioroz, les mesures s’haurien d’aplicar quan el rastreig, el traçat i l’aïllament no són suficients per aturar els contagis per SARS-CoV-2. “Aquestes mesures són l’últim recurs”, ha afirmat , el coordinador de la unitat de seguiment de la COVID-19 a Catalunya.

Durant l’exposició, el coordinador de la unitat de seguiment de la COVID-19 a Catalunya ha argumentat que “les mesures més restrictives semblen tenir un clar impacte en la reducció dels contagis, tot i que són evitables amb el conjunt d’accions individuals”.

Mendioroz també ha destacat que l’establiment del millor moment i del tipus de mesures a aplicar depenen de molts aspectes (epidemiològics, socials, de mobilitat, etc.), i s’ha de continuar avaluant el seu impacte. “L’avaluació del tipus de mesures i del moment de la seva ampliació és clau per minimitzar l’impacte social, sanitari i econòmic”, ha matisat.

Fitxers adjunts

Documentació de la roda de premsa

PDF | 1957

El Govern a les xarxes