Polítiques Digitals

query_builder   21 agost 2020 11:00

event_note Nota de premsa

Un total de 85 candidatures opten a la sisena edició dels Premis DonaTIC

• Aquests premis s’han consolidat com a referent en el reconeixement i la divulgació del paper i el talent de les dones en l’àmbit tecnològic
  • El termini de presentació de les candidatures, obert durant un parell de mesos a l’estiu, ha finalitzat aquesta setmana
  • El lliurament dels guardons dels Premis DonaTIC 2020 es farà coincidint amb el Dia d’Ada Lovelace, el 13 d’octubre, en reconeixement a la que fou la primera programadora de la història
Premis DonaTIC

Un total de 85 candidatures optaran a la sisena edició dels Premis DonaTIC del Departament de Polítiques Digitals, uns guardons que s’han consolidat com a referent en el reconeixement i la divulgació del paper i el talent de les dones en l’àmbit tecnològic.

La directora general de Societat Digital, Joana Barbany, s’ha mostrat satisfeta perquè “tenint en compte la situació actual, en els dos mesos que ha estat oberta la convocatòria hem rebut més de vuitanta candidatures, una xifra que confirma el talent tecnològic femení que hi ha a Catalunya i que des del Departament de Polítiques Digitals volem ajudar a visibilitzar i fer créixer”.

Els premis DonaTIC 2020 tenen vuit categories que són excloents (cada candidata només pot ser-ho d’una categoria) i que s’agrupen en tres àmbits: professional; acadèmic i de revelació, i de divulgació i iniciatives referents.

Les 85 candidatures presentades de l’edició d’enguany s’han distribuït de la següent manera:

• Emprenedora (fundadora o cofundadora d’una empresa en actiu del sector de les TIC): 18 candidatures
  • Empresària (ha d'haver consolidat una empresa que es dedica a l'àmbit de les TIC): 3 candidatures
  • Professional (ha de treballar per a una empresa o organització o ser “freelance” dedicada a l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC): 8 candidatures
  • Acadèmica/Investigadora (s’ha de dedicar a la formació i/o recerca en l’àmbit de les TIC i ha d’estar en possessió d’una titulació universitària TIC): 11 candidatures
  • Divulgadora (ha de treballar en l’àmbit de la comunicació vinculada a les TIC): 10 candidatures
  • Revelació (ha d’haver tingut un paper rellevant i destacable en l’àmbit de les TIC tot i tenir una trajectòria curta): 9 candidatures
  • Estudiant TIC:

Universitària:  10 candidatures

Estudiant de cicle formatiu de FP de l’àmbit TIC: 5 candidatures

• Iniciatives referents (que hagi desenvolupat una iniciativa pròpia que posi en valor el paper de la dona en l’àmbit de les TIC):

Empresarial:  3 candidatures

Entitat, centre formatiu o institució: 8 candidatures

Les candidatures presentades les avaluarà un jurat integrat per professionals del sector tecnològic de reconegut prestigi, tant del món acadèmic, com empresarial, institucional i associatiu.

Com a novetat, aquest any el jurat comptarà amb un comitè tècnic i un comitè d’honor, amb funcions diferents. El comitè tècnic valorarà les candidatures i en triarà sis semifinalistes per a cadascuna de les categories, i el comitè d’honor seleccionarà les tres candidatures finalistes i la guanyadora de cada categoria.

El lliurament dels guardons dels Premis DonaTIC 2020 es farà coincidint amb el Dia d’Ada Lovelace, el 13 d’octubre, en reconeixement a la que fou la primera programadora de la història.

Organitzats pel Departament de Polítiques Digitals amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones, l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona i l’associació Tertúlia Digital, els Premis DonaTIC s’inscriuen dins el Pla DonaTIC, el pla estratègic que impulsa el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública amb l’objectiu prioritari d’incrementar la presència femenina en el sector.

El Govern a les xarxes
undefined