La CE té 4 contractes lligats i 3 en negociacions per a la vacuna de la Covid

Aturen els assajos de la vacuna d'Oxford per la reacció adversa d'un voluntari

Segons la universitat i la farmacèutica AstraZenica, hauria desenvolupat una "malaltia potencialment inexplicable", però es reprendrà la setmana que ve, segons avança el diari Financial Times

Actualitzat

La Universitat d'Oxford i la farmacèutica AstraZeneca han interromput temporalment els assajos clínics de la vacuna del coronavirus que desenvolupen. La farmacèutica ha fet una pausa temporal perquè un dels participants no hauria reaccionat bé a la vacuna.
En un comunicat, l'empresa explica que aquest voluntari del Regne Unit té una "malaltia potencialment inexplicable". Es tracta, asseguren, d'un contratemps força comú mentre s'investiguen noves vacunes.

La companyia confia poder reprendre properament els assajos de l'actual fase 3, que implica vacunar 30.000 persones. Les proves s'han aturat en tots els llocs del món on s'estaven assajant: el Regne Unit, els Estats Units, el Brasil i Sud-àfrica. Segons avança el diari Financial Times, que cita l'entorn de la companyia que els finança, es podrien reprendre la setmana que ve.

Aquesta és la segona vegada que se suspèn el procés de proves de la vacuna, segons informa l'editor mèdic de la BBC, Fergus Walsh. i afegeix que habitualment aquests tipus d'assajos s'aturen en el moment en què un voluntari ingressa a l'hospital per conèixer les causes i implicacions de la reacció.

Esperances retardades

Hi ha moltes esperances dipositades en aquesta vacuna, anomenada AZD1222, que desenvolupen Oxford i AstraZeneca, i ara aquesta aturada podria fer retardar el seu llençament previst per a finals d'any

Els resultats de les fases 1 i 2 dels assajos, publicats a la revista mèdica The Lancet, mostraven resultats "prometedors" per la resposta immunologògica de les cèl·lules T (glòbuls blancs que poden atacar les cèl·lules infectades amb SARS-CoV-2) que es generaven 14 dies després de la vacunació i una resposta dels anticossos durant els 28 dies següents.

La Unió Europea va decidir comprar la vacuna de manera conjunta i les primeres dosis havien d'arribar a Espanya, segons les autoritats sanitàries, a finals d'any. A Catalunya, s'espera poder disposar de 100.000 dosis al desembre.

ARXIVAT A:
Coronavirus VacunesSalut