Empresa i Treball

Plataforma de la startup catalana Hedyla

INDÚSTRIA

La startup catalana Hedyla crea una plataforma que aplica la intel·ligència artificial a la logística per reduir un 30% el temps de les rutes

query_builder   13 setembre 2020 11:00

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

Plataforma de la startup catalana Hedyla
  • Es tracta d’un ‘software’ que s’integra en els propis sistemes que actualment ja fan servir operadors logístics o cadenes de supermercats per processar automàticament, mitjançant algoritmes d’intel·ligència artificial, totes les dades de què ja disposen.

• Hedyla ha rebut un ajut directe de 75.000 euros d’ACCIÓ a través de la línia Startup Capital, destinada a startups tecnològiques en fase inicial.

La startup catalana Hedyla ha creat una plataforma basada en el núvol que aplica la intel·ligència artificial per reduir fins a un 30% del temps invertit en rutes logístiques. Es tracta d’una app mòbil i plataforma web que s’integra als propis sistemes d’organització de les empreses logístiques i de distribució i aprofita les dades de què ja disposen per optimitzar el seu funcionament.

Hedyla és una de les empreses beneficiàries de l’ajut Startup Capital d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement. La startup ha rebut 75.000 euros que podrà destinar a finançar les activitats derivades de l’execució del pla de negoci inicial, com per exemple cobrir despeses de personal, contractar serveis a tercers, invertir en material i equipaments, llogar espais o elaborar estratègies de comercialització i comunicació.

El software de Hedyla, fundada l’any 2019 i amb seu a Viladecans (Baix Llobregat), incorpora algoritmes d’intel·ligència artificial per processar la informació que ja disposa una empresa i que té digitalitzada com les rutes, el temps d’operació habituals o el funcionament del magatzem. Amb aquestes dades, el sistema aplica machine learning per a la planificació de rutes i la seva adaptació automàtica en temps real a circumstàncies que puguin afectar-les com ara el trànsit, els horaris dels clients o les capacitats dels vehicles. En tot moment l’empresa disposa d’un panell de control des del qual pot conèixer la localització de cada conductor i fer el seguiment de les entregues, mentre que els repartidors disposen de l’app per conèixer en temps real la ruta que han de seguir i els possibles canvis que l’afectin.

De la mateixa manera, el software també permet gestionar l’activitat als magatzems i ofereix indicacions de millora a partir d’aspectes com les distàncies o el pes de les càrregues. A més, la solució analitza l’històric de l’empresa per proposar automàticament canvis que optimitzin el sistema de distribució i emmagatzematge de productes.

Segons un dels fundadors de l’empresa, Andreu Araque, aquesta solució “permet reduir un 30% en el temps i les distàncies per cada ruta logística i fins a un 90% de la dedicació a la planificació, perquè ja no cal que una persona hagi de dissenyar una ruta des de zero, sinó que el sistema fa una proposta automàtica sobre la qual els treballadors poden realitzar modificacions puntuals manualment”. Hedyla s’especialitza en “la millora de processos molt concrets, com ara la ubicació dels articles en un magatzem logístic perquè es localitzin més ràpidament o la simulació de rutes logístiques per comparar diferents opcions i escollir la més eficient en tot moment”.

L’empresa emergent treballa per a operadors logístics, cadenes de supermercats, empreses de distribució d’alimentació i begudes i farmàcies, entre d’altres sectors. “No som una eina dirigida a empreses que vulguin començar a digitalitzar els seus processos, sinó que ens dirigim principalment a grans empreses que ja disposin de sistemes digitals però vulguin donar un pas més enllà i optimitzar el seu funcionament”, explica Araque. “En el context de la pandèmia sanitària, hem detectat que moltes empreses han volgut accelerar els canvis en l’àmbit de la digitalització per poder ser més eficients”, afirma.

El Govern a les xarxes
undefined