Actualitat

L’FBG millora els seus números amb 779 projectes gestionats per valor de 33,85 milions d’euros al 2019

La Fundació Bosch i Gimpera ha publicat la memòria d’activitats de l’any 2019, en la qual es destaca la feina duta a terme per les diferents àrees de la Fundació durant el darrer any i es reivindica l’esforç del personal per fomentar la col·laboració entre el sector públic i el sector privat, identificant les capacitats dels investigadors de la Universitat i promovent projectes d’R+D+I amb empreses i institucions.

Durant l’any 2019 la Fundació Bosch i Gimpera ha contractat projectes per a la Universitat de Barcelona per valor de 33,85 milions d’euros, xifra que representa un increment de més d’un milió d’euros respecte al 2018. També ha crescut tant el nombre d’empreses i institucions que han contractat recerca com el nombre de projectes actius, entre altres indicadors de l’activitat duta a terme.

En la publicació es destaca la creació del Living Lab UB, el Laboratori d’Innovació Social de la Universitat de Barcelona, que permet treballar els reptes socials contemporanis alineant els millors investigadors de diverses disciplines i els actors socials implicats. La memòria ofereix també un repàs de les activitats i els projectes realitzats durant l’any 2019. Entre aquests destaquen per exemple la quarta edició del programa d’ajuts “Fons Impuls a la Innovació” –amb una dotació de 130.000 euros i que ja ha afavorit la creació de quatre spin-offs, la llicència de tres tecnologies, la creació de dinou llocs de treball i la captació de més de 2,8 milions d’euros de finançament– i la realització de la cinquena edició del Science + Partners, dedicat enguany a les Deep Tech o tecnologies profundes.

Fes un cop d’ull a la Memòria d’activitats del 2019