05/10/2020

La URV lidera un projecte per millorar les competències dels professionals de la indústria agroalimentària europea

Crearà un curs de 20 ECTS basat en una combinació de classes presencials, aprenentatge a distància i aprenentatge basat en el joc

Estand en una fira del vi. FOTO: Àngela Llop, Wikimedia.

La URV liderarà durant els propers dos anys el projecte “Sales management and relationship for trade” (SMART), adreçat a millorar el perfil competencial dels professionals de la indústria agroalimentària. Aquet projecte, coordinat per la professora Teresa Torres, del Departament de Gestió d’Empreses, s’adreça a un dels principals sectors econòmics de la Unió Europea pel nombre de llocs de treball que genera i el valor afegit: les exportacions de productes agroalimentaris superen el 7% de les exportacions de la UE i representen el 10% del valor del mercat interior europeu. És també un secor estratègic al Camp de Tarragona, amb un port líder a la Mediterrània de productes agroalimentaris. Tanmateix, és difícil trobar dintre del sistema d’educació superior europeu un currículum específic per desenvolupar les competències i habilitats que els professionals del sector necessiten.

En aquest context, SMART desenvoluparà, testarà, validarà i promourà un curs de 20 ECTS basat en una combinació de classes presencials, aprenentatge a distància, aprenentatge basat en el joc i la movie education. Ho farà en una associació estratègica, finançada pel Programa ERASMUS+, en què hi participen la Universita Politecnia delle Marche (Itàlia), Univerza na Primorsrkem (Eslovènia) i la Universytet Ekonomiczy W Pozaniu (Polònia). El desenvolupament del contingut del programa formatiu es fa amb la col·laboració directa del sector empresarial a través de tres cambres de comerç: la Càmara de Comercio Italiana a Barcelona, Gosdoparsk Zbornica Slovenje Center Za Poslovno Usposabljanje (Eslovènia) i Wielkopolska Izba Premysolow-Hadlowa (Polònia). A nivell metodòlgic es compta amb l’experiència de Conform (Itàlia), un centre de formació vocacional expert en edutaintment i movie eduation.

La diversitat en el perfil de les entitats participants, institucions d’educació superior i entitats del sector productiu, garanteix la qualitat dels resultats. Aquesta associació estratègica fa que la combinació de perfils, habilitats, experiència i coneixements sigui l’adequada per portar a terme la formació. A més a més, la presència activa de les cambres de comerç permetrà valoritzar els resultats i ampliar el públic destinatari dels resultats del projecte.

Comenta