El FC Barcelona i Sant Joan de Déu elaboren un estudi per analitzar la transmissió de la Covid-19 en adolescents i joves

La recerca es porta a terme amb la participació de 185 esportistes de les categories formatives del Club i 45 adults que conviuen amb ells

El FC Barcelona i l’Hospital Sant Joan de Déu duen a terme un estudi entre els jugadors de l’esport formatiu del Club per tal de detectar els casos de transmissió del Covid-19 i, en el cas que es produeixi, analitzar-los amb l’objectiu de conèixer com es transmet el coronavirus entre adolescents i joves i, entre aquest i els adults que conviuen amb ells. Aquest estudi, que es perllongarà fins el proper mes de desembre, forma part de la plataforma d’investigació sobre el Covid-19 Kids Corona de Sant Joan de Déu que compta amb el suport i finançament de la Fundació Barça, a través de la Fundació Stavros Niarchos Foundation (SNF).

A l’estudi, que per part del FC Barcelona gestiona l’Àrea de Salut del Barça Innovation Hub (BIHUB), la plataforma de recerca, innovació i coneixement del Club, hi participen 185 jugadors i jugadores de futbol, bàsquet i handbol de les categories inferiors del Club, i 45 adults que conviuen amb ells diàriament, entre els que s’hi troben entrenadors, professors, fisioterapeutes, entre d’altres. A cadascun dels participants se’ls fa cada setmana un control PCR en saliva, cada 15 dies una prova PCR nasofaríngea i tests serològics de forma periòdica.

Amb aquests controls, els investigadors esperen detectar els possibles casos positius, estudiar els contactes i analitzar la transmissió de la malaltia que es produeix entre adolescents i joves, així com d’adolescents i joves a adults, i a l’inrevés. Des que es va iniciar aquest treball de recerca, el passat mes d’agost, només s’ha detectat un cas positiu, en un jugador.

L’estudi complementa un altre que els investigadors de Sant Joan de Déu van desenvolupar aquest estiu passat en 22 casals de l’àrea de Barcelona, per tal de conèixer com transmeten els infants el coronavirus SARS-CoV-2 a d’altres menors o adults. En aquest cas, es va realitzar principalment entre menors de 12 anys, que són els que solen participar en aquesta mena d’activitats, mentre que el que es porta a terme actualment amb el FC Barcelona s’amplia la recerca a un sector de la població infantil més gran, d’entre 12 i 20 anys.

Col·laboració de la Fundació Barça i SNF

El passat mes de juny, la Fundació Stavros Niarchos va fer un donatiu de 500.000 euros per finançar aquest estudi a petició de la Fundació Barça. Aquesta col·laboració es suma al important donatiu que va fer també aquesta fundació l’abril de 2019 quan, juntament amb la Fundació Messi, es va realitzar un altre donatiu molt important per a la construcció del Pediatric Cancer Center de l’Hospital de Sant Joan de Déu.

El Barça, especialment a través de la seva Fundació, s’ha implicat molt en aquesta crisi sanitària de la Covid-19. Durant els dies més importants de la pandèmia, la Fundació s’ha convertit en un actor humanitari que aconseguia portar a Catalunya material mèdic, especialment des de la Xina, o gestionar fons d’ajut per a persones desafavorides. Aquesta darrera acció, en especial, va comptar amb una important contribució econòmica de la Stavros Niarchos Foundation (SNF) que es va destinar a beques menjador, accés a aliments per a famílies vulnerables, suport a persones sense llar, suport psicosocial a la gent gran i sensibilització per prevenir l’epidèmia. L’actuació es va canalitzar a través del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i del programa Creu Roja Respon de Creu Roja Catalunya, adreçades a famílies i col·lectius que necessiten aquest suport en aquests moments excepcionals.

SNF i la Fundació Barça col·laboren des de l’any 2016 donant suport al programa de refugiats i migrants (que es porta a terme a Grècia, Itàlia, el Líban i Catalunya) i amb la construcció del Pediatric Cancer Center de la Fundació Sant Joan de Déu,  projecte en què han fet importants aportacions econòmiques en els darrers anys, conjuntament amb la Fundació Messi.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació Barça

“Des de fa anys col·laborem amb l’Hospital de Sant Joan de Déu en diverses actuacions i programes, entre els que destacaria el suport a la construcció del Pediatric Cancer Center, i fa uns mesos, quan ens van demanar ajut en aquesta investigació del Kids Korona, ens vàrem mobilitzar per poder donar-li suport. Vam aconseguir un bon suport econòmic per part de la Fundació Stavros Niarchos i ara participem en aquest treball amb els jugadors i jugadores dels nostres esports formatius. Per lluitar contra aquesta pandèmia cal que tots treballem junts i col·laborem en el que sigui possible. El Barça, especialment a través de la seva Fundació, ho esta portant a terme des del principi i seguirem fent-ho”.

Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut