Empresa i Treball

EMC

INDÚSTRIA

Empresa i Coneixement destina 15 milions d'euros per al finançament de projectes d'innovació a través d'Avançsa

query_builder   22 octubre 2020 18:01

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

EMC
  • Aquests fons pertanyen a la línia Innova i serviran per accelerar projectes en fase de creixement en col·laboració amb altres agents privats
  • En el marc d’aquests recursos, el Departament posa en marxa dues línies dotades amb 6 milions d’euros per al finançament de projectes de l’automoció i de moda i comerç

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través d’Avançsa, destina 15 milions d’euros per impulsar projectes empresarials innovadors en fase de creixement dins les seves línies Innova. Així ho ha avançat el conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, en resposta a una interpel·lació al Govern aquesta tarda al Parlament de Catalunya.

El conseller ha destacat durant la seva intervenció que “treballem per maximitzar tot tipus de diner públic per així garantir el màxim l’activitat productiva del país”.

La dotació de 15 milions d’euros del total de la línia Innova va destinada a donar suport als projectes següents:

• 3,5 milions d’euros al Blockchain, Intel·ligència Artificial, Machine Learning, Internet de les coses (IoT), 5G i salut.
  • 6 milions d’euros per a la transformació de l’eficiència energètica.
  • 3 milions d’euros per a l’automoció.
  • 3 milions d’euros per al comerç i la moda.

Les línies Innova són una eina de col·laboració publico-privada, en la qual es coinverteix per potenciar projectes d’alt valor afegit, amb visió global i elevades perspectives de creixement, en base al desenvolupament d’una innovació de ruptura que permeti competir internacionalment.

Aquesta és una de les polítiques de suport a la indústria i a l’empresa que cerca facilitar un entorn competitiu que impulsi el creixement de l’activitat empresarial. D’aquesta manera es vol incrementar l’ocupació de qualitat, fomentar la cohesió social i el sosteniment de l’estat del benestar.

Dues noves línies de suport a l’automoció i al comerç i moda

En el marc d’aquests recursos, Empresa i Coneixement posa en marxa dues línies dotades amb 6 milions d’euros per al finançament de projectes dels sectors de l’automoció i de moda i comerç. Aquestes línies tenen un doble objectiu: per una banda, fomentar iniciatives d'innovació empresarial amb alt potencial de creixement a Catalunya, amb caràcter innovador i vocació internacional; i per altra banda, acompanyar l’agent privat a aixecar capital per invertir en els projectes.

Innova Auto

Els beneficiaris d’aquesta línia són empreses ubicades o amb establiments operatius a Catalunya amb capacitat d’innovació, diferenciació i alt valor afegit. Es finançaran projectes empresarials amb més de 2 anys, amb un alt potencial de creixement, amb un caràcter innovador, amb una diferenciació respecte a productes o serveis ja disponibles al mercat, que permeti abordar nous nínxols i crear ocupació qualificada per a Catalunya i que tinguin una vocació internacional.

La inversió per projecte haurà de ser d’entre 300.000 euros i 1 milió d’euros i el suport financer que rebran serà a través de préstecs participatius convertibles en capital o participació en el capital social (de menys del 50%). El préstec participatiu, que serà d’un import mig de 500.000 euros, s‘haurà d’amortitzar totalment al seu venciment.

Innova Moda i Comerç

Pel que fa a aquesta segona línia, s’adreça tant a empreses de moda i/o de comerç que es trobin en procés de creixement –o en disposició d’iniciar-lo– i que basin aquest creixement en un pla estratègic centrat en la innovació. Especialment va dirigit a les petites i mitjanes empreses comercials catalanes amb un projecte de futur clarament definit i emparat en la planificació estratègica, com a empreses de base tecnològica que ofereixin productes i/o serveis focalitzats essencialment als sector del comerç i de la moda.

En aquest cas, la inversió per projecte haurà de ser d’entre 100.000 euros i  500.000 euros i el suport financer que rebran serà a través de préstecs participatius convertibles en capital o participació en el capital social (de menys del 50%). El préstec participatiu, que serà d’un import mig de 250.000 euros, s‘haurà d’amortitzar totalment al seu venciment.

El Govern a les xarxes
undefined