Un dispositiu per millorar la postura quan seiem guanya els Premis StartUB! Sprint

D'esquerra a dreta i de dalt a baix, Albert Cirera, Enrique Vilalta (BeneSit), Joan Elias i Sergio Piñar.
(23/10/2020)

Ahir, dijous 22 dʼoctubre, es van lliurar els Premis StartUB! Sprint de suport a lʼemprenedoria en un acte presidit pel rector, Joan Elias. El primer premi, dotat amb 3.000 euros, va ser per al projecte BeneSit, un dispositiu que es col·loca al respatller de la cadira i controla la posició de lʼusuari mentre està assegut. Lʼobjectiu és millorar la conscienciació de la postura i prevenir el mal dʼesquena.

23/10/2020

El segon premi, dotat amb 1.000 euros, el va obtenir una iniciativa de lʼàmbit de la biotecnologia: BloomUp. Es tracta dʼun projecte dʼempresa tecnològica que cultivaria a partir de les tesis de lʼagricultura vertical i lʼaeroponia (procés de cultiu de plantes en un ambient aeri o de boira sense lʼús de sòl ni de medi agregat). El model de negoci gira a lʼentorn de la gestió de dades i lʼoptimització constant del procés de cultiu.

També hi va haver una menció especial per al projecte PARENTING, una plataforma en línia de serveis de distribució alimentària i contingut psicoeducatiu.

El president del Consell Social de la UB, Joan Corominas; el vicerector dʼEmprenedoria, Transferència i Innovació, Albert Cirera, i el director de StartUB!, Claudio Cruz, van intervenir en el lliurament. Lʼacte, que es va fer telemàticament, va incloure la conferència «Humor a lʼhora dʼemprendre», a càrrec de Sergio Piñar, professor associat del Departament dʼInfermeria de Salut Pública, Salut Mental i Maternoinfantil de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

El Premis StartUB! Sprint tenen lʼobjectiu dʼimpulsar la innovació i donar suport a les idees emprenedores entre els estudiants de la Universitat de Barcelona. Els guardons volen reconèixer projectes de qualitat amb un impacte positiu en la societat.