Direcció General de Comunicació

Start up

El Govern aprova un acord de col·laboració entre ACCIÓ i la principal acceleradora pública de start-ups de Corea del Sud

query_builder   10 novembre 2020 15:04

event_note Nota de premsa

El Govern ha aprovat que ACCIÓ —l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement— signi un memoràndum d’entesa amb el Gyeonggi Center for Creative Economy & Innovation, la principal acceleradora pública de startups de Corea del Sud, per impulsar els ecosistemes emprenedors d’ambdós territoris.

L’objectiu de l’acord, que tindrà una durada de dos anys, és compartir coneixements, bones pràctiques, recursos i infraestructures per impulsar les relacions Catalunya i Corea del Sud en l’àmbit de les start-ups i l’emprenedoria. Així, des d’ACCIÓ es vol posicionar Catalunya com el hub d’entrada al mercat europeu per a start-ups sud-coreanes i, al mateix temps, acompanyar empreses emergents catalanes en el seu procés d’entrada o expansió en aquest mercat asiàtic mitjançant l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Seül.

En concret, el memoràndum d’entesa preveu l’intercanvi de coneixements i informació en àmbits com les polítiques de suport a l’arrencada de projectes emprenedors, les iniciatives acadèmiques o les bones pràctiques. A banda, també s’establirà una plataforma per connectar els dos territoris i compartir aquests coneixements, a més de desenvolupar idees empresarials emergents de start-ups mitjançant programes d’incubació i acceleració. En el marc de l’acord també es col·laborarà en l’organització d’esdeveniments, com ara seminaris o conferències empresarials.

La principal funció del Gyeonggi Center és incubar i accelerar start-ups per impulsar-ne l’accés al mercat, principalment de sectors vinculats a les TIC-com ara aquelles que treballen en solucions de IoT, 5G o intel·ligència artificial. El centre compta amb més de 217 start-ups coreanes i dona suport a 162 start-ups internacionals. L'entitat compta amb una xarxa global d'aliances amb 36 entitats d’arreu del món, com ara dels Estats Units, el Regne Unit o França.

El Govern a les xarxes
undefined