Salut

Johnson & Johnson preveu tenir la vacuna contra la Covid-19 al segon semestre de 2021

El fàrmac tindrà un cost inferior als 10 dòlars

L’estudi incorpora 60.000 nous voluntaris a la tercera fase dels assajos clínics, el doble dels previstos

La farmacèutica Janssen, pertanyent a la multinacional nord-americana Johnson & Johnson, preveu tenir la vacuna contra la Covid-19, als assajos de fase III de la qual participa l’Estat espanyol, al segon semestre del 2021 a un preu inferior als 10 dòlars.

Així ho ha avançat aquesta tarda el vicepresident del Comitè Executiu de Johnson & Johnson, Joaquín Duato, en una conferència a la Trobada Sectorial del Sector Sanitari organitzada per IESE Business School amb la col·laboració de la consultora McKinsey & Company.

La trobada ha reunit experts destacats del sector sanitari, com la directora executiva de FasterCures de l’Institut Milken, Esther Krofah; la directora general de Gilead Espanya, María Río, i el director de l’Institut d’Oncologia de l’Hospital Vall d’Hebron, Josep Tabernero, per analitzar com treballar conjuntament en la recuperació post Covid-19.

El vicepresident de l’Comitè Executiu de Johnson & Johnson ha aprofitat l’acte per anunciar la incorporació de 60.000 nous voluntaris a l’assaig clínic de Janssen, 30.000 més dels que requerien en una primera crida.

L’estudi, aprovat ahir a l’Estat per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, preveu garantir la vacuna “en algun moment del primer o segon semestre del 2021”, ha declarat Duato.

Els primers resultats clínics de Pfizer i Moderna, amb un 95% d’eficàcia, són xifres que suposen “bons presagis” per a la resta de farmacèutiques centrades en la mateixa proteïna.

Segons ha informat el directiu de Johnson & Johnson, la farmacèutica ha treballat en la cadena de subministraments per a poder oferir mil milions de vacunes el 2021 a través d’una xarxa de col·laboració.

“Durant els propers sis mesos hi haurà bones notícies, podrem veure com aquestes vacunes eficaces estaran disponibles per al públic”, ha emfatitzat. Duato ha aprofitat per subratllar que la vacuna en què treballa el seu equip garantirà també “els estàndards de qualitat i seguretat “anunciats per altres empreses del sector”.

El ponent ha aplaudit la col·laboració entre socis de la indústria farmacèutica per trobar una vacuna: “No és una situació competitiva, és una qüestió social i una crisi global en la que necessitarem diverses vacunes, no només una, perquè hem de vacunar milions de persones”.

Per garantir la vacunació de la població, Johnson & Johnson treballa al costat dels governs en plans d’accés i distribució, com és el cas de COVAX, projecte al qual destinaran 500 milions de dosis de la seva producció per als països de rendes més baixes.

“Hem de crear cadenes internacionals de subministraments, no ens afavoreix centrar-nos en un únic país”, ha explicat.

Des de la multinacional asseguren que el preu no es centrarà en el lucre: “Buscarem garantir l’accés a la vacuna en tots els territoris, el preu no serà de més de 10 dòlars per vacuna”.

L’executiu de Johnson & Johnson ha aclarit que la distribució i la priorització de vacunació són responsabilitat de les autoritats públiques i que l’accés a les dosis “no vindrà determinat pel preu, sinó per les qüestions logístiques”, un obstacle que preveuen resoldre.

“Oferir vacunes segures recalca a la societat la importància de disposar d’un sector biofarmacèutic i sanitari amb bones prestacions”, ha reivindicat.

Segons ell, l’eficàcia d’aquestes dosis marcarà la “gran recepció” i adopció de la vacuna. I ha afegit que el sector sanitari, les farmacèutiques i els governs han de “ser clars i directes” en les campanyes de vacunació.

Tot i que el responsable de Johnson & Johnson no ha revelat els avenços pel que fa a immunitat, s’ha mostrat optimista: “És possible que necessitem més vacunacions en propers períodes, però no és un impediment per mantenir la protecció”.

En aquesta mateixa línia, la directora general de Gilead Espanya, María Río, ha remarcat la importància de disposar de tractaments que ajudin al sistema sanitari a evitar el consum de recursos.

“Estem avançant amb pacients no tan severs per evitar que es consumeixin recursos en detriment d’altres patologies”, ha explicat Río.

Entre els tractaments utilitzats per alleujar la malaltia està el Remdesivir de Gilead, un fàrmac intravenós amb un procés llarg que es completa de forma seqüencial.

La directora general de Gilead Espanya ha explicat que el Remdesivir “semblava una solució potencial contra la Covid-19”, i això va portar la companyia a multiplicar els tractaments disponibles, fins als 2 milions a final d’any.

Davant d’aquesta situació, Río ha reivindicat el paper de la investigació: “Espanya ha tingut un paper important, ha estat el segon país del món on més centres han participat en estudis de desenvolupament clínics i on més pacients han tingut accés a Remdesivir”.

L’Estat espanyol és un dels participants en l’estudi de Janssen, actualment en fase III, que es durà a terme a la Clínica Universitat de Navarra, l’Hospital Universitari La Paz, l’Hospital Universitari Quirón Salud Madrid, l’Hospital Universitari de la Princesa, el Hospital Quirón Salut Barcelona, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)