Direcció General de Comunicació

collider

El Govern fomenta l'emprenedoria entre la comunitat científica destinant 540.000 euros al programa The Collider de la Mobile World Capital Barcelona

query_builder   9 desembre 2020 15:24

event_note Nota de premsa

• L’ajut permetrà desplegar accions d’emprenedoria científica als campus i posar en marxa un portal web amb els projectes incubats

• El programa està en sintonia amb l’objectiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement de fomentar els lligams entre recerca i teixit productiu per facilitar la innovació empresarial

El Govern ha aprovat concedir una subvenció de 540.000 euros a Mobile World Capital Barcelona, per desenvolupar el projecte ‘Dinamització de la comunitat científica catalana per promoure l’emprenedoria científica i la transferència de tecnologia cap al mercat. The Collider és el programa d’innovació de la Mobile World Capital i té com a objectiu fer possible la transferència entre la ciència i el mercat.

La subvenció, atorgada pel Departament d’Empresa i Coneixement i distribuïda al llarg dels exercicis 2020, 2021 i 2022, té per objectiu potenciar la comunitat científica emprenedora, desplegar programes d’emprenedoria científica als campus i posar en marxa un portal web que agregui els projectes d’emprenedoria científica.

El Govern ha acordat donar suport al programa ja que facilita un canvi cultural dins de les entitats de recerca cap a la innovació. També s’ha tingut en compte el fet que incorpori elements d’equilibri territorial per incrementar la creació d’spin offs fora de l’àmbit metropolità de Barcelona o que s’adreci a projectes tecnològics en les primeres etapes de desenvolupament.

En sintonia amb els objectius del PN@SC

The Collider és una iniciativa innovadora que es marca com a fita transformar el coneixement científic en solucions de mercat que responguin als reptes de la indústria i millorin la vida de les persones. El programa se centra a promoure projectes científics que resolguin desafiaments sectorials i a crear equips que combinin talent científic i emprenedor. També en l’acompanyament en la transferència de la innovació al mercat.

Aquesta iniciativa està en sintonia amb els objectius estratègics del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement (PN@SC), adoptat el mes de juny passat per unanimitat dels seus integrants, que proposa desplegar una estratègia integral en R+D+I a Catalunya per aconseguir un sistema excel·lent d’innovació que promogui i faciliti la innovació empresarial. Entre els 84 acords del PN@SC figura el de proporcionar mecanismes i incentius per facilitar la conversa recerca-empresa per generar una major cultura emprenedora a la comunitat científica i augmentar la competitivitat a tots els territoris catalans.

El Govern a les xarxes
undefined