Direcció General de Comunicació

investigador

El Govern aprova estendre el Pla Serra Húnter de captació de personal docent i investigador altament qualificat

query_builder   9 desembre 2020 15:23

event_note Nota de premsa

• L’ampliació estarà vigent fins que es pugui elaborar la nova fase del pla, que ha vist alterat el seu calendari per la pandèmia de la Covid-19

• D’acord amb el Pacte Nacional per la Societat del Coneixement, el Govern garanteix la continuïtat del programa, que ha permès consolidar el compromís del sistema universitari català amb la captació i la retenció de talent del professorat

El Govern ha aprovat estendre la vigència del Pla Serra Húnter (PSH) 2016-2020 de contractació de personal docent i investigador (PDI) altament qualificat i amb mèrits d’excel·lència internacional a les universitats públiques catalanes, que finalitzava el 31 de desembre de 2020. La pandèmia de la Covid-19 ha alterat el calendari del programa, cosa que fa necessari ampliar-lo fins que s’hagi pogut completar l’avaluació del pla i ratificar una nova fase per als propers quatre anys.

A l’espera dels resultats de l’avaluació, el Govern considera necessari garantir la continuïtat del pla per consolidar el compromís del sistema universitari català amb la captació i la retenció de talent del professorat i potenciar la incorporació de personal docent i investigador.

De cara a l’exercici 2021, l’oferta de contractes de personal docent i investigador del PSH haurà de respectar el límit percentual de la taxa de reposició de les universitats públiques. També, si s’escau, haurà d’ajustar-se a les previsions que s’incorporin a la Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya de 2021 en relació amb les convocatòries sobre aquest personal.

Les universitats públiques que es vulguin acollir a aquesta extensió del pla hauran de formalitzar un conveni de col·laboració amb el Departament d’Empresa i Coneixement per desenvolupar-lo.

La Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya va ser informada de l’extensió de la vigència del Pla Serra Húnter al 2021 en la reunió celebrada el 9 d’octubre passat.

En sintonia amb el PN@SC

El Govern ha tingut en compte les conclusions assolides en el marc del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement (PN@SC) per estendre un any la tercera etapa del Pla Serra Hunter, en vigor entre 2016 i 2020, i que finalitzava la seva vigència el proper 31 de desembre.

El PN@SC, aprovat el passat mes de juny, recull entre les seves conclusions garantir la continuïtat del PSH fins que els resultats de l'avaluació dels processos de selecció del personal docent i investigador dins i fora del Pla siguin equiparables, dins d’un programa de rejoveniment del personal docent i investigador universitari. El PN@SC també preveu que, paral·lelament, s’avaluaran els resultats obtinguts fins ara i el funcionament tècnic de les convocatòries, amb l’objectiu de millorar els aspectes que en facilitin la gestió i en millorin l’eficiència.

La tercera fase del PSH (2016-2020) va introduir com a novetat l’establiment de dues convocatòries anuals per tal d’agilitzar el procés de contractació. També s’hi va incorporar la figura del professor doctor no permanent (lector) amb el compromís de vinculació permanent un cop superada l’avaluació (tenure-track).

El PSH compta amb una direcció acadèmica que, des de desembre de 2015, recau en Josep Domingo-Ferrer, catedràtic distingit de ciència de la computació i investigador ICREA Acadèmia de la Universitat Rovira i Virgili (URV). La direcció compta amb un consell assessor integrat per acadèmics reconeguts, així mateix designats pel titular del departament competent en matèria d'universitats.

El Govern a les xarxes
undefined