Vés enrere La UPF-BSM signa la primera càtedra a Catalunya en acord amb Pimec, Foment i la Conselleria d'Empresa i Coneixement

La càtedra té com a objectius estudiar els reptes del comerç minorista i atraure talent al sector. En l'acte van participar els presidents de les patronals catalanes i el conseller.

26.01.2021

Imatge inicial

La UPF Barcelona School of Management ha presentat la Càtedra escenaris de futur del retail, turisme i serveis, en un acte a l'auditori de l'Escola de la mà de Pimec, Foment del Treball i la Conselleria d'Empresa i Coneixement. "Aquesta càtedra és un clar exemple del que es pot fer amb col·laboració públicoprivada", ha expressat el degà de la UPF-BSM, Oriol Amat, que ha insistit que la càtedra neix "amb la voluntat d'arribar a la societat i de generar impacte social".

La càtedra, dirigida pel professor i doctor en Comunicació Josep-Francesc Valls, és la primera en acord amb les principals patronals de Catalunya i la Conselleria. La signatura de constitució d'aquesta càtedra es produeix en un moment clau per al comerç pel fort impacte de la pandèmia per covid-19 sobre un sector que, ha advertit el degà, "està en risc de perdre alguns dels atributs que donen cohesió a aquest país".

"Valorem molt positivament la posada en marxa d'aquesta càtedra, ja que aproparà el sector acadèmic al sector comercial i permetrà buscar sinergies sobre el món del retail a Catalunya", ha manifestat Josep Sánchez Llibre, president de Foment, que ha valorat la participació del Govern en aquesta fita.

El sector del comerç a Catalunya

"El sector del comerç està patint molt, però és important resistir malgrat saber que la situació és molt difícil", ha apuntat el conseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa. "Aquesta pandèmia ens ha mostrat com és Barcelona sense comerç, sense la Fira, sense els restaurants dels quals estem tan orgullosos... i ara podem dir que no volem aquest escenari".

Així, el debat i investigació sobre els escenaris de futur d'un sector econòmic que aporta el 12% del PIB a Catalunya esdevé una iniciativa primordial. En aquest sentit, el conseller d'Empresa i Coneixement ha considerat que "un sector tan important per al PIB de Catalunya ha de ser objecte d'estudi i, especialment, a la UPF-BSM, el millor lloc per tirar endavant aquest projecte"."Des de la Generalitat de Catalunya hi donem tot el suport", ha conclòs.

En aquesta línia, Sánchez Llibre ha reiterat la voluntat de Foment de "treballar perquè el comerç continuï sent un element vertebrador de la nostra economia" i ha subratllat la participació del Govern en aquesta fita: "tanquem un cercle molt important del qual, probablement, recollirem els fruits ben aviat".

Els reptes del retail

Els objectius d'aquesta càtedra són crear un espai de reflexió estratègica sobre els desafiaments del retail a mitjà i llarg termini i la seva inserció social, econòmica, urbana i ambiental; un espai per atraure talent universitari cap al retail a base de la promoció de la recerca sobre els reptes de futur i intercanvis entre estudiants i empreses. "Malgrat la situació tan crítica que vivim, avui és un dia per celebrar: aquesta càtedra permetrà enfortir la feina de l'observatori de PIMEC intercanviant sinergies i metodologies entre empresa i Universitat i aprofundir en tendències clau per al comerç", ha exposat Josep González, president de PIMEC. "Només podem desitjar que la càtedra esdevingui un èxit".

Multimèdia

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

Els ODS a la UPF

Per a més informació