Vés al contingut

UManresa

UManresa-FUB posa en marxa eHEALTHINKING, un viver d’idees i acceleradora de projectes tecnològics d'alt impacte en els sectors salut i social

UManresa – Fundació Universitària del Bages ha posat en marxa el projecte eHEALTHINKING, una plataforma d’emprenedoria concebuda com un viver d'idees innovadores i acceleradora, facilitadora i assessora de productes i serveis tecnològics d'impacte en el sector salut i social. El projecte acompanyarà iniciatives de solucions tecnològiques en salut i social des de la seva definició, passant per la seva caracterització, la dotació de recursos i capacitats i eines, fins a aconseguir que evolucioni i es converteixi en un producte o servei validat des del punt de vista empresarial. eHEALTHINKING compta amb la participació d’entitats de reconegut impacte internacional amb les quals els impulsors d’idees podran interactuar des del principi i mentre duri el procés de convertir-les en productes o serveis per ser llançats al mercat.

El projecte es desenvoluparà en tres àmbits d’actuació. En primer lloc, un programa de formació específic per a persones emprenedores de projectes tecnològics d’impacte en el sector salut i social. En segon lloc, una acceleradora de projectes tecnològics. I finalment, posarà en contacte els creadors amb un ecosistema d’empreses i entitats especialitzades en tecnologia, telecomunicacions, malalties cròniques i dependència.

UManresa – FUB és la institució promotora d’aquest programa, que impulsa el Departament d’Empresa i Coneixement en el marc de Catalunya Emprèn i que compta amb finançament del Fons Social Europeu. La iniciativa compta amb la col·laboració de la Fundació Althaia, Avinent Corporate, EAP Centelles - Osona Sud, Ajuntament de Manresa, Eurecat, la Cambra de Comerç de Manresa, l’ICS Catalunya Central, i la Unió Consorci Formació.

Un programa de 150 hores

La primera edició del programa es posa en marxa el proper dia 4 de febrer. Es tracta de 150 hores de formació de les quals 90 consistiran en tallers, 40 en l’aplicació de la metodologia de la simulació i la planificació 3D al servei del desenvolupament del producte o servei, 10 en assessorament metodològic i 10 més seran tutories personalitzades.

La cronicitat com a punt de partida

La plataforma neix com a resposta als nous reptes al voltant de les malalties cròniques i la dependència, que requereixen de solucions enfocades a facilitar la comunicació i a desenvolupar eines tecnològiques que donin resposta a les problemàtiques i necessitats derivades de la cronicitat. Aquest nou enfocament requereix d’una integració efectiva de tots els protagonistes: afectats, cuidadors, familiars, professionals de la salut i socials, associacions de malalts, associacions de familiars, centres hospitalaris, centres sociosanitaris, centres d'atenció primària, empreses tecnològiques i del sector, sistemes de salut, entitats governamentals, ONGs, centres de recerca, centres d'innovació i personal investigador que integrin noves visions centrades en la salut.

En aquest complex ecosistema és molt important que les noves tecnologies facin més àgils i fàcils els processos i fluxos relacionats amb la informació que es genera i que circula des de totes les fonts i en totes les direccions. Aquestes tecnologies són clau en el diagnòstic, pronòstic, tractament, seguiment, evolució i avaluació de les afectacions i la socialització de les persones implicades i afectades i tenen un impacte directe en la qualitat de vida i control de molts processos relacionats amb la malaltia i la dependència.

Aquesta situació posa sobre la taula la necessitat de generar moltes idees tecnològiques, sorgides de l’anàlisi de la millora de processos i que aportin solucions directes als problemes, al mateix temps que s’adaptin a les necessitats del pacient, la realitat dels sistemes de salut i a les característiques dels productes sanitaris i socials.

Comparteix a les xarxes:

Contacta'ns

Si tens alguna qüestió, nosaltres tenim la resposta