Salut

Coronavirus

AstraZeneca defensa que la seva vacuna protegeix contra els casos greus per la soca sud-africana del coronavirus

La farmacèutica admet que el preparat té menor eficàcia en les infeccions lleus

Un estudi avançat dissabte pel Financial Times observa una que el vaccí té “eficàcia limitada” en els casos menys greus

AstraZeneca assegura que la seva vacuna contra la Covid-19 protegeix dels casos greus de la malaltia provocats per la variant sud-africana del coronavirus, però admet que la seva eficàcia és més limitada en els casos lleus de la nova variant

La farmacèutica ha reaccionat així als resultats d’una investigació de les universitats d’Oxford (Regne Unit) i Witwatersrand (Sud-àfrica), segons el qual el vaccí és “significativament” menys efectiu davant la soca sud-africana. L’estudi, que va ser avançat dissabte pel diari britànic Financial Times (FT), ha observat que el preparat desenvolupat per Oxford i AstraZeneca té una “eficàcia limitada” contra els casos lleus de la variant.

En un comunicat a través de Reuters, l’empresa defensa l’efectivitat del seu preparat contra els casos greus de la malaltia per l’activitat neutralitzadora dels anticossos, equivalent a la d’altres vacunes que han demostrat activitat contra els casos més greus, “especialment quan l’interval de dosificació s’optimitza a 8-12 setmanes”.

Un portaveu de la farmacèutica ha puntualitzat a mitjans locals que en aquesta “petita fase I/II de l’assaig clínic, els resultats preliminars han mostrat una eficàcia limitada davant la malaltia lleu i moderada ocasionada principalment per la variant sud-africana B.1.351”.

La companyia ha reconegut que encara no han estat capaços de determinar de manera adequada si el vaccí evitaria malalties greus i hospitalitzacions per la soca sud-africana, ja que la majoria de participants en l’estudi –unes 2.000 persones- eren principalment adults joves i amb bona salut. No obstant això, ha expressat la seva confiança que el preparat produiria protecció contra casos greus, ja que crea anticossos neutralitzadors similars als d’altres vacunes.

Divendres passat l’investigador principal dels assajos de la vacuna d’Oxford i AstraZeneca, Andrew Pollard, va anunciar que el preparat sí que és efectiu davant la nova variant del Regne Unit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)