Còctels antivirals per bloquejar possibles variants del coronavirus SARS-CoV-2

Cicle: Dilluns de Ciència: Salut Global _ Març

01/03/2021
Conferència
Per a: Dra. Núria Verdaguer, Professora de Recerca del CSIC, Cap del Grup de Virus i grans complexos biològics a l'Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB-CSIC)
Lloc: Streaming
Horari: 18:00
Còctels antivirals per bloquejar possibles variants del coronavirus SARS-CoV-2

La xerrada es durà a terme a les 18:00h a la plataforma GoToMeeting.

L’enllaç per a la connexió és el següent: bit.ly/3iq0Q6R

El codi d'accés és 350-185-805 o bé, descarregant l'App.

Els virus RNA presenten un alt grau de variabilitat genètica per adaptar-se a nous ambients, alterar la seva virulència o fins i tot generar canvis significatius que els permetin saltar a altres espècies. Els coronavirus com el SARS-COV-2, tot i tenint una activitat correctora d'errors, es repliquen i muten fent servir mecanismes similars a altres virus RNA altament variables. Sabem que el SARS-CoV-2 muta constantment durant la seva expansió, i podria generar variants resistents a les vacunes o no respondre als antivirals en monoteràpia.

En aquesta ponència presentaré un estudi, liderat pel nostre grup que es centra en la combinació de diferents fàrmacs contra el SARS-CoV-2: d'una banda, l'ús d’antivirals de nou disseny que impedeixin l'entrada de virus a la cèl·lula, i de l'altra, l'ús d'inhibidors de l'enzim que replica el genoma del virus. L'efecte sinèrgic d'aquestes teràpies dirigides a diferents dianes de SARS-CoV-2 podria evitar la selecció de mutants resistents a un sol medicament i per tant, augmentar l’èxit de la teràpia.

Currículum Vitae

Dra. Núria Verdaguer, Professora de Recerca del CSIC, Cap del Grup de Virus i grans complexos biològics a l'Institut de Biologia Molecular de Barcelona  (IBMB-CSIC). La seva àrea de recerca es centra en l’estudi de les relacions estructura-funció de proteïnes i complexos macromoleculars directament implicats en processos patològics. En particular, els virus i les proteïnes virals implicades en la seva replicació. La informació obtinguda és fonamental per al desenvolupament de noves estratègies terapèutiques. Es autora de 95 publicacions en revistes internacionals de gran prestigi i investigadora principal de més de 20 projectes de recerca nacionals i internacionals.

Dra. Núria Verdaguer (IBMB-CSIC)

foto-nv_web.jpg

Organitzat per:

Residència d'Investigadors Residència d'Investigadors

Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

Consejo Superior de Investigaciones Científicas - CSIC Consejo Superior de Investigaciones Científicas - CSIC

Amb la col·laboració de:

Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB - CSIC) Institut de Biologia Molecular de Barcelona (IBMB - CSIC)

CALENDARI D'ACTIVITATS

Activitats pròpies
Activitats externes

EN DIRECTE!