La Fundació Barcelona Zoo atorga 50.000€ en beques de recerca i conservació in situ : Servei de Premsa

13/03/2021

Temps estimat de lectura: 1 minut

Un total de 8 projectes, seleccionats d’entre les 24 sol·licituds rebudes, es beneficiaran del programa de recerca i conservació de la Fundació

El gruix dels projectes escollits centren el seu estudi en la fauna i els ecosistemes autòctons de la Mediterrània

La Fundació Barcelona Zoo ha atorgat les beques que destina anualment a projectes de recerca, conservació, protecció i preservació de la fauna salvatge i la biodiversitat (PRIC). Aquest any s’han rebut fins a 24 sol·licituds, de les quals 8 projectes han estat seleccionats pel Jurat. La Fundació aportarà 50.000€ per finançar els 8 projectes seleccionats en aquesta convocatòria.

El gruix de les beques atorgades, 7 dels 8 projectes escollits (87%), es focalitzen en l’estudi de la fauna i els ecosistemes autòctons de la Mediterrània. Per un altre banda, 5 projectes desenvoluparan les seves activitats de recerca in situ, és a dir, en l’àmbit natural de les espècies; 1 ho farà en l’àmbit del propi Zoo, mentre que els 2 projectes restants s’abordaran des de la perspectiva de la gestió integrada, és a dir mitjançant l’estratègia que integra accions de gestió i conservació tant al medi natural com en medi controlat.

Cal destacar també que 5 dels 8 projectes (62%) estan orientats a la realització de tesi doctorals. Els grups zoològics principals sobre els quals es focalitzen els projectes becats són les aus (2 projectes), els rat-penats (2), els amfibis (1), els peixos (1), els rèptils (1) i els mamífers terrestres (1).

Descarregar tota la nota en format PDF

Paraules clau

conservació/ recerca/ zoo/