Empresa i Treball

Julio Díaz

Conseller Tremosa: "Treballem per fer un salt en inversió en recerca en tot el sistema de coneixement del país"

query_builder   22 abril 2021 13:23

event_note Nota de premsa

Julio Díaz
  • El titular d’Empresa i Coneixement ha visitat avui les instal·lacions i els projectes que impulsen dos centres CERCA: l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida i Agrotecnio

• En el marc de la visita institucional al Segrià, Ramon Tremosa també mantindrà una reunió amb els responsables dels cinemes JCA d’Alpicat i visitarà l’exposició ‘Feminista havies de ser’, al Mercat del Pla

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha afirmat avui des de Lleida que el Govern treballa per “fer un salt en inversió de recerca en tot el sistema de coneixement” i “revertir la pèrdua de múscul” pressupostar dels últims anys, d’acord amb el que estableix el Pacte Nacional per la Societat del Coneixement. Un pacte, ha recordat, que preveu una inversió de 1.300 milions d’euros en cinc anys. El conseller ha fet avui una visita institucional al Segrià i ha pogut conèixer els projectes i les instal·lacions de dos centres CERCA ubicats al campus de la Universitat de Lleida (UdL): l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida i Agrotecnio.

Creat l’any 2004, l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida té com a objectiu crear sinergies entre la recerca bàsica, la recerca clínica i la investigació epidemiològica, perquè la investigació biomèdica sigui el motor de la millora de la pràctica clínica diària.

Acompanyat del director i el gerent del centre, el conseller Tremosa ha fet un recorregut pels 9.000 metres quadrats d’instal·lacions de què disposa, distribuïts en dos edificis.

L’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida compta amb prop de 400 professionals i 36 grups de recerca. Enguany, com a centre aglutinador de la recerca a la demarcació, el ha impulsat diferents projectes de recerca en matèria de COVID-19 com: una recerca sobre esclerosi múltiple i COVID-19, el registre COVIDPonent o l'anàlisi de diferents fàrmacs per bloquejar l'entrada del virus.

L’altre centre CERCA que ha visitat el conseller Tremosa ha estat Agrotecnio. També ubicat al campus de la UdL, aquest centre s’especialitza en les ciències relacionades amb l’agricultura i medi ambient, ramaderia, i ciència i tecnologia dels aliments. Amb 183 investigadors adscrits, Agrotecnio té actualment en marxa 48 projectes de recerca.

A la tarda, el conseller Tremosa mantindrà una reunió amb els responsables dels Cinemes Alpicat, instal·lació multisala que dona servei a tota la zona. Després, acabarà el seu programa amb la visita a l’exposició ‘Feminista havies de ser’, que acull el Mercat del Pla fins el 16 de maig. Acompanyarà el conseller el director dels serveis Territorials del Departament de Cultura a Lleida, Miquel Àngel Cullerés.

Imatges

Fotografia visita Institut de Recerca Biomèdica