Empresa i Treball

EMC

EMPRENEDORIA

Empresa i Coneixement reconeix els 15 projectes que participaran al programa d'innovació The Collider 2021

query_builder   5 maig 2021 11:04

event_note Nota de premsa

EMPRENEDORIA

EMC
  • El secretari d’Empresa i Coneixement, Joaquim Ferrer, ha participat en un acte per reconèixer la feina des centres i equips de recerca que participants al programa

El Departament d’Empresa i Coneixement ha reconegut el treball d’un total de 15 projectes que participaran en l’edició 2021 del programa The Collider a través dels Collider Awards. Els centres i equips de recerca guardonats rebran ajuts de 2.000 euros per facilitar l’adaptació de l’equip investigador a l’activitat emprenedora.

The Collider és un programa d’innovació de la Mobile World Capital en el qual col·labora el Departament d’Empresa i Coneixement, que té com a objectiu apropar la ciència a l’empresa, fomentant l’emprenedoria en universitats i centres de recerca.

Es focalitza en donar suport a aquells projectes de base científica que ja han superat la fase de validació en laboratori, però que encara no són prou madurs perquè les corporacions hi col·laborin per innovar les seves línies de negoci. The Collider facilita establir ponts de col·laboració universitat-empresa per  generar solucions que en pocs mesos siguin capaços de solucionar reptes de la indústria.

El programa organitza una edició anual i la seva activitat gira al voltant de 3 àmbits:

• Promoció de projectes d'alta tecnologia (Deep-Tech) que responen a necessitats de la indústria.
  • Creació d’equips multidisciplinaris combinant talent científic (mitjançant una convocatòria a equips de recerca Call for Technologies) i emprenedor per liderar aquests projectes (mitjançant una convocatòria de talent emprenedor- Call for Talent) .
  • Incubació i acompanyament de projectes tecnològics en la seva posada al mercat, constituint en companyies aquells projectes que superen la fase de validació.

La convocatòria d’enguany de Call for Technologies per a investigadors ha comptat amb la col·laboració, en la difusió, de més de 70 entitats: totes les universitat catalanes, els centres CERCA i el CSIC, i els centres tecnològics i entitats singulars (BSC) i hospitalàries.

En total es van rebre 268 aplicacions de les quals 39 han estat qualificades i han arribat a la final. Sobre aquests 39 projectes qualificats, el 54% són de Catalunya; el 38% de l'estat espanyol i el 8% de la resta del món.

Els sectors predominants entre les propostes són salut, agrifood,’Intel·ligència Artificial i els medical devices.

Els projectes seleccionats són:

Collider Awards 2021

COM5G-RN

UPV - Universitat Politècnica de València

SAFEROADS

Fins al 31 de maig està oberta la convocatòria Call for Talent, per identificar el talent emprenedor que farà equip amb els equips de recerca i que s’adreça a persones amb experiència en la creació d’empreses, desenvolupament de negocis, accés al finançament i lideratge d’equips.

En línia amb el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement

Aquesta iniciativa està en sintonia amb els objectius estratègics del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement (PN@SC) que proposa desplegar una estratègia integral en R+D+I a Catalunya per aconseguir un sistema excel·lent d’innovació que promogui i faciliti la innovació empresarial. Entre els 84 acords del PN@SC figura el de proporcionar mecanismes i incentius per facilitar la conversa recerca-empresa per generar una major cultura emprenedora a la comunitat científica i augmentar la competitivitat a tots els territoris catalans.

La col·laboració amb la Mobile World Capital i el seu programa The Collider es va iniciar el 2019. Davant del gran potencial del coneixement que generen les universitats i centres de recerca catalans, la col·laboració contribueix a dotar l’ecosistema d’emprenedoria català de mecanismes i incentius que facilitin la transferència entre la recerca i el món de l’empresa i que millorin la competitivitat dels projectes amb base científica a tots els territoris catalans.

Una de les actuacions desenvolupades per donar suport al programa és l’ampliació de la seva capacitat d’incubació que des de 2019 ha passat de 10 a 15 projectes, gràcies al suport del Departament d’Empresa i Coneixement.

La col·laboració, que té un marc temporal entre el 2019 i el 2022, ha estat dotada d’un pressupost de més d’1 milió d’euros.

Segueix-nos a les xarxes

_________________________________________________________