Empresa i Treball

El Govern destina 3'7 milions d'euros a l'AGAUR per reforçar programes d'atracció i retenció de talent científic

UNIVERSITATS I RECERCA

query_builder   4 maig 2021 11:00

event_note Nota de premsa

UNIVERSITATS I RECERCA

• El finançament del Govern a l'AGAUR entre 2018 i 2021 supera els 420 milions d'euros, distribuïts en beques i ajuts a l'estudi; recerca i desenvolupament; educació universitària, i direcció i administració generals

El Govern aportarà 3’7 milions d’euros addicionals al pressupost de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) que serviran per finançar programes d’atracció i de retenció del talent científic al país. Aquesta nova inversió en recerca s’ha formalitzat a través de la subscripció d’una segona addenda al contracte programa 2018-2021 entre l’Administració de la Generalitat, a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement, i l’AGAUR.

A través d’aquesta nova addenda, s’incorporen al contracte programa les dotacions pressupostàries contemplades al Decret de pròrroga del pressupost de la Generalitat per a l’any 2021. Aquestes partides permetran afrontar finançar convocatòries de programes de contractació de personal investigador al sistema de coneixement del país, així com les despeses de gestió i avaluació que se’n deriven. L’aportació de 3’7 milions d’euros del Govern a l’AGAUR permet reflectir l’increment de pressupost de la Secretaria d’Universitats i Recerca a l’Agència i a les convocatòries que gestiona.

El contracte programa entre l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l'AGAUR per al període 2018-2021 contempla un finançament total de més de 420 milions d’euros. Aquestes aportacions econòmiques es distribueix per programes pressupostaris entre els capítols de beques i ajuts a l'estudi (216'8 milions euros); recerca i desenvolupament (164 milions d'euros); educació universitària (22'8 milions d'euros), i direcció i administració generals (15'8 milions d'euros).

L’AGAUR és l’agència catalana responsable de l’execució de programes de beques, préstecs, subvencions i altres activitats de foment de la recerca científica i de l’estudi universitari. En l'àmbit de la recerca manté diverses línies d’ajuts per a la captació i l’estabilització del talent investigador (FI, SDUR, SGR) que gràcies a la subscripció d’aquesta segona addenda al contracte programa amb l’Agència augmentaran les seves partides pressupostàries.

El programa FI d’ajuts predoctorals està destinat a universitats, centres de recerca i fundacions hospitalàries per a la contractació de personal investigador novell. La finalitat és promoure la qualitat en la recerca durant la formació i la posterior incorporació del personal investigador en grups de recerca.

La convocatòria d’ajuts predoctorals FI SDUR, per la seva part, està enfocada a departaments i unitats de recerca universitaris per a la contractació de personal investigador en formació. En la línia dels ajuts FI, també es proposa incrementar el nombre de contractes predoctorals a Catalunya, però específicament tenint en compte l’activitat de recerca dels departaments de les universitats.

Finalment, la convocatòria d’ajuts per donar suport a les activitats dels grups de recerca (SGR) presta suport als grups que desenvolupen recerca a Catalunya amb l’objectiu d’impulsar la seva activitat i l’impacte científic, econòmic i social, així com promoure la projecció internacional de la seva recerca.

El Govern a les xarxes
undefined