Gener
Setembre
Octubre
Desembre

Vés enrere Un projecte per fer contractes en format de còmic guanya el programa Explorer 2021 a la UPF

El jurat d’aquesta iniciativa de foment de l’emprenedoria ha escollit Pictolex, una idea de l’alumni Carlota Albanell per simplificar documents jurídics.

06.05.2021

Imatge inicial

La nova edició del programa de foment de l’emprenedoria Explorer a la UPF ja té guanyador: es tracta de Pictolex, una idea de negoci per crear documents jurídics en format de còmic, utilitzant un llenguatge senzill i amb plena validesa legal. El projecte presentat per l’alumni de la UPF Carlota Albanell és, segons el jurat, la millor proposta de les deu presentades a la final, celebrada aquest dimecres de manera telemàtica.

Explorer és una iniciativa promoguda pel Banc Santander mitjançant Santander Universitats i dirigida pel Centre Internacional Santander Emprendimiento (CISE) per impulsar els projectes emprenedors d’estudiants i alumni universitaris. La Unitat d’Innovació - UPF Business Shuttle organitza la participació de la UPF en el programa, que en l’edició d’enguany ha proporcionat formació i assessorament durant 12 setmanes a 13 equips emprenedors.

La proposta Pictolex és una idea de negoci per crear documents jurídics en format de còmic, utilitzant un llenguatge senzill i amb plena validesa legal.

Albanell, alumni del doble grau en Dret i Economia i mentora en el programa de suport a l’emprenedoria femenina UPFemale mentoring, podrà escollir el seu premi entre dues opcions: accedir a un programa en línia de formació en emprenedoria de la European Innovation Academy, que comptarà amb la participació d’experts de Silicon Valley, o acudir a la trobada dels emprenedors escollits a les universitats participants, ajornada a causa de la pandèmia, que es durà a terme l’any vinent a la ciutat portuguesa de Porto.

Contractes que tothom pot entendre

Pictolex es basa en la idea de simplificar els documents jurídics, com ara els contractes, que en molts casos poden resultar difícils de comprendre per a la població que no té coneixements de dret. “Utilitzant paraules senzilles i elements visuals, convertim un text inintel·ligible en un còmic que tothom pot entendre i que té la mateixa validesa legal que un contracte convencional”, resumeix la guanyadora.

Albanell creu que Pictolex pot ser útil per a empreses i entitats que generen un gran volum de documentació jurídica, com ara bancs, asseguradores, administracions públiques, plataformes digitals i companyies energètiques o telefòniques. “Simplificar els contractes els permetria reduir el temps que han de dedicar a explicar les seves condicions de servei, millorar la satisfacció dels clients, que ens molts casos marxen perquè se senten enganyats, i fins i tot evitar possibles reclamacions i conflictes”, argumenta.

L’emprenedora es mostra “molt il·lusionada” amb el reconeixement obtingut a Explorer perquè, segons ella, entre els competidors hi havia projectes “molt treballats”. Des del seu punt de vista, el programa serveix per fer “una primera introducció a l’emprenedoria” i obtenir els coneixements bàsics necessaris “per sortir al món amb el teu negoci”. Posa com a exemple el seu propi cas: “vaig començar amb una idea i ara tinc un projecte amb cara i ulls, amb un prototip, una pàgina web i xarxes socials”.

Mencions del jurat

A més d’escollir Pictolex com a idea guanyadora, el jurat de la final, format per representants de la Unitat d’Innovació - UPF Business Shuttle, UPF Ventures, l’acceleradora de startups AtticoLab i l’associació de mentors empresarials SECOT, va destacar amb una menció especial dos projectes més: d’una banda Thylab, una plataforma per connectar estudiants, empreses i institucions educatives amb l’objectiu de fomentar l’emprenedoria i la innovació; de l’altra Clime Clothe, una solució per ajudar les empreses tèxtils a evitar la sobreproducció ajustant la seva fabricació a la demanda.

Multimèdia

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

Els ODS a la UPF

Per a més informació