Vacunes de la farmacèutica Sinovac
L'OMS aprova la segona vacuna xinesa, Sinovac-Coronavac (Reuters/Dado Ruvic)

L'OMS autoritza la segona vacuna xinesa contra la Covid, la de Sinovac

És un fàrmac que s'ha d'emmagatzemar entre 2 i 8 ℃, fet que el fa útil per a entorns amb pocs recursos

Actualitzat

L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha autoritzat aquest dimarts l'ús d'emergència de la vacuna anti-Covid de la farmacèutica xinesa Sinovac. Es tracta de la segona vacuna no occidental que rep l'aval de l'organització, després de la desenvolupada per Sinopharm, també procedent de la Xina.

La vacuna Sinovac-Coronavac "compleix amb els estàndards internacionals de seguretat, eficàcia i fabricació", ha senyalat l'OMS en un comunicat. Els estudis indiquen que la seva eficàcia és del 51% en la reducció de casos simptomàtics de Covid-19, tot i que el percentatge s'eleva al 100% per a casos greus.

Aquesta vacuna, com la desenvolupada per Sinopharm, es basa en el coronavirus inactivat perquè provoqui la resposta en el sistema immune, però no pugui causar la malaltia.

Un dels avantatges més clars de l'ús de Sinovac-Coronavac és la temperatura a la qual s'ha d'emmagatzemar: entre 2 i 8 ℃. D'aquesta manera, aquesta vacuna pot esdevenir molt útil per a entorns en vies de desenvolupament que no puguin assumir l'emmagatzematge de tantes dosis a temperatures tan baixes.

Sis fabricants avalats per l'OMS

Totes dues vacunes són les primeres a les quals l'OMS ha donat llum verda sense que prèviament hi hagués una decisió similar per part de l'Agència Europea del Medicament (EMA) o de l'Administració de Fàrmacs i Aliments dels EUA. A la Xina van autoritzar l'ús d'aquesta vacuna el juliol del 2020 per a grups de risc i ja se n'han distribuït més de 600 milions de dosis arreu del món, de les quals més de 430 milions s'han administrat.

Amb aquest aval de l'OMS, ja són sis els fabricants que han entrat a la llista d'ús d'emergència, després que abans ho aconseguissin les vacunes de Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson i Sinopharm.

La farmacèutica, amb aquesta autorització de l'OMS, podrà formar part de COVAX, l'única iniciativa mundial que treballa amb governs i fabricants per garantir un accés equitatiu a una vacuna segura.

De moment, no s'ha recomanat cap edat màxima per a l'ús de Sinovac-Coronavac, però els experts recomanen que sigui a majors de 18 anys i administrar-ne dues dosis amb un interval de dues a quatre setmanes.

ARXIVAT A:
VacunesCoronavirus Covid-19