Dues start-ups biomèdiques s'instal·len al Parc de Recerca UAB

Dues startups biomèdiques s'instal·len al Parc de Recerca UAB
A l'esquerra, part de l'equip REmab Therapeutics. A la dreta, Judit Camargo, Fundadora de Roka Furadada.

Roka Furadada i RemAb Therapeutics són dues empreses que s'ubicaran a l'edifici MRB, el mòdul de recerca B, un espai que inclou laboratoris i equipaments d'altes prestacions en biomedicina i biotecnologia. Roka Furadada desenvolupa i comercialitza principis actius, amb ús terapèutic i/o cosmètic, per protegir contra malalties de la pell relacionades amb la radiació solar. REmab Therapeutics treballa en un tractament innovador per prevenir infeccions adquirides a les UCI.

03/06/2021

El mòdul de recerca B del Parc de Recerca UAB acollirà en breu dues empreses emergents del sector biomèdic, RokaFuradada i REmad Therapeutics.

Roka Furadada
Creada el 2019, Roka Furadada està liderada per Judit Camargo, química de formació i amb una àmplia experiència en empreses farmacèutiques. L'objectiu d'aquesta empresa és desenvolupar i comercialitzar principis actius, amb ús terapèutic i/o cosmètic, per protegir contra malalties de la pell relacionades amb la radiació solar. L'empresa, que té onze treballadors, ha desenvolupat SMART UV, els primers filtres intel·ligents de radiació ultraviolada que són capaços de respondre a dosis elevades de radiació aconseguint una protecció més alta que la de productes similars que hi ha al mercat.

La seva missió és reduir la incidència del càncer de pell mitjançant la investigació, desenvolupament i producció de principis actius i productes sanitaris, amb alta eficiència i baix impacte toxicològic i ambiental.

Recentment Roka Furadada, que té el segell d’excel·lència de la Comissió Europea, ha aconseguit completar amb èxit una ronda de finançament d'1,5 milions d’euros. "Instal·lar-nos al Parc de Recerca UAB és una fita molt important per nosaltres perquè ens permetrà accelerar tota l'activitat de recerca per arribar abans al mercat", explica Judit Camargo.

RemAb Therapeutics
RemAb Therapeutics és una spin-off de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge constituïda el 2018. El seu candidat més avançat i patentat a nivell mundial, el RA0127, podria convertir-se en el primer tractament preventiu per a les infeccions associades a bactèries Gram-negatives. Segons Rafael Mañez, president de l’empresa, "RA0127 és un nou fàrmac i una teràpia de primera línia per prevenir infeccions adquirides a les UCI. El nostre enfocament permet una protecció immediata als pacients ingressats a l'UCI sense generar resistències als antibiòtics".

RemAb Therapeutics també està desenvolupant, amb la mateixa tecnologia, tres programes per a d’altres necessitats clíniques no cobertes. "Creiem que la nostra estratègia tindrà un gran impacte en la salut del pacient al proporcionar aplicacions comercials per a tractar diferents patologies intervingudes per anticossos", afirma Mañez.