Rebran el finançament d'aquesta edició

Impuls a la recerca a un total de 98 equips d'investigació sobre la Covid-19

Els recursos aconseguits a La Marató 2020 permetran impulsar 36 projectes de recerca sobre la Covid-19, que duran a terme 98 equips d'investigació, amb l'objectiu de trobar eines de prevenció i de diagnòstic i de dissenyar nous tractaments per fer front a la malaltia

L'emergència sanitària provocada per la pandèmia i la necessitat urgent de disposar de més recursos per a la recerca del SARS-CoV-2 ha motivat que la Fundació hagi avançat i accelerat tot el procés d'adjudicació dels fons recaptats. Així, ara es fan públics els 36 projectes de recerca que rebran el finançament d'aquesta edició i que duran a terme 98 equips d'investigació. Aquesta recerca impulsada per la solidaritat del conjunt de la ciutadania contribuirà de manera imminent a conèixer amb més profunditat el nou coronavirus, a trobar eines de prevenció i de diagnòstic i a dissenyar nous tractaments per fer front a la Covid-19.

De manera excepcional, la convocatòria d'ajudes de la Fundació es va fer entre els mesos de desembre i gener. Fins al mes de maig, els 229 projectes candidats s'han revisat, de manera telemàtica, seguint un procés de contrastat rigor i transparència, coordinat per l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQUAS), en què han intervingut 95 avaluadors internacionals. La valoració, entre altres aspectes, de la qualitat, la metodologia, la rellevància científica, sanitària i social, el valor innovador i la viabilitat dels treballs candidats ha determinat quins projectes seran finançats amb els recursos de La Marató 2020. Per conèixer el procés i l'exposició dels resultats de l'avaluació dels projectes de recerca presentats en aquesta convocatòria, podeu consultar aquest informe.

Per Núria Llorach, vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i del Patronat de la Fundació La Marató de TV3, "cada any, el moment de passar el relleu de tot l'esforç dels ciutadans al talent científic és crucial per a la CCMA i la Fundació, però aquesta vegada encara ho és més per l'excepcionalitat de la passada Marató, per la malaltia a la qual es dedicarà la recerca i per l'any tan difícil, a tots nivells, que vam viure durant el 2020". Llorach també ha destacat que, per poder lliurar els recursos de La Marató als investigadors només cinc mesos després del programa, "s'ha treballat amb un plus d'esforç, d'implicació i d'urgència, segons marca el context, i tot això sense perdre ni el rigor, ni la transparència ni l'excel·lència de tot el procés".

Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, ha explicat que els 98 equips de recerca que rebran finançament són "dipositaris no només d'uns fons econòmics, sinó de tota la solidaritat, l'esforç i la confiança de milers de persones que van donar el seu suport a una Marató excepcional enmig d'unes circumstàncies complicades". Bernabé afirma que la Covid-19 "ens ha ensenyat moltes coses importants, i una ha estat posar en valor la tasca essencial dels sanitaris, dels metges, dels investigadors. Si no ho sabíem abans, hem après que només la recerca té les respostes, només la recerca ens pot donar vida".

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut