Notícies | Sala de premsa

Núria Masip, doctoranda de la UIC, guanya la quarta edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”

23 juny 2021 | Notícies, Sala de premsa

Núria Masip, doctoranda de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), va guanyar ahir la quarta edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i les 12 universitats catalanes, amb el suport de la Generalitat de Catalunya. A l’acte final, celebrat al Movistar Centre Barcelona de plaça Catalunya i retransmès pel canal de YouTube de l’FCRI, la primera guardonada va realitzar la presentació “Don’t stop me now”, que explicava la seva recerca sobre les proteïnes implicades en l’oncogènesi.

El segon premi del jurat va correspondre a Alba Ortega, de la Universitat de Barcelona (UB), amb la presentació “Podem fabricar neurones tota la vida?”, i el premi del públic a Lluís Oliver Cervelló, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), per “Design and synthesis of Bone Morphogenic Protein (BMP) mimetics to develop novel multifuntional biomaterials for bone regeneration”.

Els 12 finalistes (9 dones i 3 homes) van superar les proves classificatòries prèvies i finals de les seves universitats, en què han participat un total de 170 concursants. Enguany, el jurat ha estat format per Josep Ribas, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC); Purificació Barceló, periodista científica de Catalunya Ràdio; Zoila Babot, cap de Comunicació i Ciència Oberta del Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG); Francisco Aguado, director d’R+D de Boehringer Ingelheim; i Jordi Portabella, director general de l’FCRI.

Un total de 5 tesis s’hi van exposar en català, 4 en castellà i 3 en anglès. El primer premi ha tingut una dotació de 3.000 euros; el segon, de 2.000 euros; i el premi del públic, de 1.000 euros. Totes les persones participants han estat doctorands i doctorandes de, com a mínim, segon curs i que han hagut de demanar el corresponent vistiplau del seu director/directora de tesi. Cap d’ells o elles no pot haver defensat la tesi abans de la presentació de sol·licituds a la seva universitat.

Com a les anteriors edicions, el concurs es va desenvolupar en dues fases: la primera va consistir en una eliminatòria prèvia a cada universitat i la segona, la final del 22 de juny, on van competit un/una concursant per universitat, anteriors guanyadors/res de cadascuna de les eliminatòries.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe