22 juny 2021 TB News

Noticias

GoHub llança The Global Water Challenge: fins a €3M d’inversió per startup per a les millors solucions als desafiaments de l’aigua

22 juny 2021 TB News

L’aposta del corporate venturing de Global Omnium al costat d’IBM per a crear el major hub global de tecnologies per a l’aigua dóna el seu tret de sortida a Barcelona amb el suport de Tech Barcelona i Acció.

GoHub, el hub d’innovació oberta i corporate venturing de Global Omnium, llança The Global Water Challenge, una iniciativa global amb fins a 3 milions d’euros d’inversió per startup per a captar les millors solucions innovadores que permetrà crear el major hub global de tecnologies per a l’aigua.

Com a primera fita, GoHub uneix les seves forces a Barcelona amb IBM i suma el suport de Tech Barcelona i Acció -Agència per a la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat de Catalunya-, una combinació de quatre socis estratègics líders que sumen l’esperit empresarial amb la visió per a crear un ecosistema d’innovació i tecnologia.

The Global Water Challenge té com a missió trobar startups amb tecnologies capaces de crear i escalar solucions que s’anticipen i resolen els problemes del recurs més escàs i vital: l’aigua.

El desafiament va tenir el seu pròleg a Nova York amb el llançament de The Ultimate Water Challenge a principis de mes i anirà sumant espais i ecosistemes de tot el món en el seu full de ruta.

Tecnologia per a resoldre els problemes de l’aigua

En un escenari d’emergència climàtica i cerca de sostenibilitat ambiental, The Global Water Challenge part de la premissa que l’ús de la innovació resulta imprescindible per a abordar els majors desafiaments globals, com l’escassetat i la qualitat de l’aigua.

Tecnologies com la intel·ligència artificial, 5G, Internet de les Coses, realitat augmentada i virtual, ciberseguretat, bessons digitals o robòtica contribueixen a un ús més eficient dels recursos hídrics.

Per aquesta raó, el challenge fa una crida a startups amb solucions deep tech disruptives que resolguin grans problemes en àrees com l’agricultura i la producció d’aliments; ofereixin solucions Smart Water amb ciència de dades per a una gestió més eficient; procurin la cura dels oceans eliminant microplàstics i abocaments; facin eficients les infraestructures i en prediguin anomalies; impulsin instal·lacions d’energies renovables; previnguin desastres naturals i fenòmens com la desertificació i lluitin contra la sequera i el descens de les reserves.

Quines startups poden aplicar

La iniciativa es dirigeix a l’ecosistema emprenedor independentment de la seva ubicació geogràfica. La convocatòria està oberta fins al 30 de setembre per a startups amb propostes aplicables a gestió intel·ligent de l’aigua, indústria 4.0 i smart cities amb un enfocament sostenible.

Entre els requisits que s’exigeixen a les startups figuren, entre altres, que estiguin enfocades al B2B i ja facturin; tinguin un equip amb lideratge i sòlida experiència tecnològica; disposin de product market fit al seu país d’origen, model de negoci validat i una tecnologia consolidada en, almenys, un vertical; hagin treballat anteriorment amb una gran corporació i es trobin en procés d’aixecar capital durant 2021 o 2022.

Les startups seran seleccionades per un comitè d’experts compost per membres de GoHub, IBM, Tech Barcelona i Acció.

Beneficis per a les startups

Cada companyia seleccionada rebrà una inversió de fins a 3 milions d’euros a través de GoHub Ventures. A més, tindrà l’oportunitat de desenvolupar un cas d’ús remunerat a Global Omnium, una de les cinc companyies d’aigua més importants del món, i passarà a formar part d’un portfolio de solucions que reforçarà la seva acció comercial gràcies a la relació amb diferents empreses.

Així mateix, comptarà amb accés a la xarxa d’experts i mentors de GoHub i IBM. IBM aportarà, a més, suport per a l’ús de la tecnologia; jornades d’acompanyament de negoci a l’IBM Garage de Madrid i 120.000 euros en crèdits anuals gratuïts per al desenvolupament de les solucions.

Per part seva, entrar al challenge dóna dret al Membership de Tech Barcelona durant dos anys (1r any gratis + 2n quota fast track), que inclou l’accés a activitats, connexions i continguts, així com entrades per al 4YFN i altres esdeveniments.

Patricia Pastor, directora general de GoHub: “Estem creant el major hub global de tecnologies de l’aigua i per a això busquem les millors startups amb solucions innovadores capaces de predir i pal·liar els problemes del demà”

Mónica Cernuda, IBM Public Cloud Market Leader for SPGI: “La tecnologia cloud és un habilitador perquè les empreses grans i petites puguin desenvolupar les seves idees sense preocupar-se de la tecnologia que les fa possibles. Aquesta és la nostra motivació per a participar en aquest desafiament”.

Miquel Martí, CEO de Tech Barcelona: “La gestió de l’aigua serà un dels factors clau que definiran els territoris en el futur. Barcelona com a enclavament mediterrani i ecosistema tecnològic té tots els elements per a convertir-se en un centre de referència mundial. La inversió aplicada en aquest sector és prioritària i estratègica”.

Jordi Aguasca, Director de Transformació Tecnològica i Disrupció de Acció: “La col·laboració entre corporacions i startups s’ha demostrat que genera un gran impacte econòmic i innovacions altament disruptives. Per això, des d’Acció portem 4 anys treballant-hi, en els quals hem propiciat més de 300 reunions entre tots dos agents de l’ecosistema”.