Empresa i Treball

event_note Nota de premsa

El conseller Roger Torrent anuncia 1,9M€ en ajuts a startups tecnològiques

Jordi Salinas
  • El conseller d’Empresa i Treball ho ha anunciat avui dimarts al 4YFN, l’esdeveniment paral·lel al MWC adreçat a startups i inversors del sector tecnològic

• Es tracta de la línia d’ajuts Startup Capital d’ACCIÓ que atorga fins a 75.000 euros a fons perdut per a cada projecte beneficiat

• Amb la convocatòria d’enguany s’hauran destinat prop de 8,5MEUR en els darrers cinc anys beneficiant més d’un centenar d’startups tecnològiques

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha anunciat avui dimarts en el marc del 4YFN, l’esdeveniment paral·lel al MWC adreçat a les startups i inversors del sector tecnològic, l’activació de la línia d’ajuts Startup Capital. Es tracta d’una línia d’ajuts d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Treball- que compta amb un pressupost total de prop de 2 milions d’euros i que té l’objectiu d’impulsar les startups tecnològiques catalanes en la seva fase inicial.

L’Startup Capital d’ACCIÓ destina fins a 75.000 € a fons perdut a cada projecte beneficiari i va dirigit a empreses que tenen com a màxim 18 mesos de vida. L’objectiu d’aquest ajut és donar suport a les empreses emergents en la fase de creació, la més crítica pel seu creixement, acostant-les als primers clients i rondes de finançament privat. Amb aquests ajuts 25 startups podran estimular l’execució del seu pla empresarial en aspectes com cobrir despeses de personal, contractar serveis a tercers, invertir en material i equipaments, llogar espais o elaborar estratègies de comercialització i comunicació, entre d’altres.

El conseller Torrent ha donat a conèixer l’obertura de la convocatòria, que es tancarà el 28 de juliol, durant la inauguració del Four Years From Now (4YFN), la fira dedicada a les startups que se celebra en el context del Mobile World Congress (MWC). En l’edició d’enguany, la Generalitat, a través d’ACCIÓ ha facilitat la presència de 42 startups catalanes 19 de les quals ja han estat beneficiàries de la línia d’ajuts Startup Capital des que es va crear el 2017.

Durant la visita a l’estand d’ACCIÓ, Torrent ha assegurat que “després d’un any de pandèmia on la tecnologia s’ha convertit en un element imprescindible, reforçar la viabilitat de nous projectes tecnològics a través de les startups és essencial per créixer com a país”. Així mateix, el conseller ha apuntat que la Generalitat, una vegada més, vol donar suport a totes aquelles persones que “en moments complicats com l’actual decideixen ser valentes i tirar endavant un projecte innovador que, de ben segur, ajudarà a enfortir el teixit empresarial català emergent”.

Des que es va crear aquesta línia d’ajuts, que enguany arriba a la seva cinquena edició, s’han destinat prop de 8,5 milions per impulsar el creixement d’un total de 112 startups especialitzades en diferents sectors com el de la salut, la indústria 4.0, les TIC o l’entreteniment, entre altres.

A banda del suport econòmic, les startups també accedeixen a un servei de mentoria d’un expert acreditat per ACCIÓ. Durant un any i mig rebran l’assessorament en diferents àmbits, com el finançament o la internacionalització, per poder créixer i aprendre sobre aquests camps.

L’ajut startup capital és un dels més valorats entre els usuaris dels serveis d’ACCIÓ amb una puntuació de 9,2. El 83,3% de les startups es mostren molt satisfetes amb el programa i l’atribut millor valorat pels participants és la utilitat de l’ajut amb un 9,6.

Imatges

Fotografia del conseller Roger Torrent durant la visita al MWC (Jordi Salinas)

Fotografia del conseller Roger Torrent durant la visita al MWC (Jordi Salinas) 809

Fotografia del conseller Torrent durant la visita al MWC (Jordi Salinas)