Salut

event_note Nota de premsa

Catalunya arriba als 3 milions de persones amb la pauta completa de vacunació

• Aquest matí s’ha arribat a la xifra de 7 milions de vacunes administrades
  • Bona resposta a les maratons de vacunació sense cita prèvia

El procés de vacunació no s’atura i aquest dissabte s’ha assolit la xifra de 3 milions de persones que tenen la pauta completa de vacunació a Catalunya. A banda, també aquest matí s’ha passat de les 7 milions de vacunes administrades. Unes dades que demostren l’esforç dels professionals de la salut, especialment de l’atenció primària, i el compromís i la responsabilitat de la ciutadania per la campanya de vacunació.

Salut va obrir aquesta setmana l’última franja d’edat que quedava pendent, la de 16 a 29 anys. Això implica que tots els nascuts fins el 2005 ja es poden vacunar. Una franja que aquest matí ha estat cridada al CAP Ramon Turró de Barcelona on s’han administrat les 1.000 dosis disponibles. La resposta del col·lectiu més jove ha estat excepcional, a les 15h ja s’havien posat totes les dosis.

Aquest tipus de maratons de vacunació no són exclusives de Barcelona ciutat, sinó que arreu del territori català se n’han fet els darrers dies i han estat ben acollides per part de la població. La vacunació sense cita prèvia és complementària a les actuacions de base que es continuen fent als punts habituals. Aquest cap de setmana es porten a terme:

• 3 de juliol: Hospitalet de Llobregat al CAP Florida
    Nascuts fins el 1991
    600 dosis (ja administrades)
  • 3 de juliol: Barcelona al CAP Ramon Turró
    Majors de 16 anys
    1.000 dosis (ja administrades)
  • 3 de juliol: Santa Coloma de Gramenet al CAP El Fondo
    Majors de 40 anys
    1.000 dosis
  • 3 de juliol: Mataró al CAP Gatassa (només per als veïns del municipi)
    Majors de 40 anys i població vulnerable major de 18 anys
    600 dosis

També s’està fent marató, tot i que amb cita prèvia, avui dissabte al mercat municipal de Roses (Girona), on s’han posat 800 segones dosis i 400 de primeres. Unes accions que continuaran en els propers dies arreu del territori.

Aquesta setmana, només de dilluns a divendres, s’han administrat 586.132 dosis de vacunes, la quantitat més gran posada fins ara en 5 dies. Aquest bon ritme és possible gràcies als punts de vacunació, als CAP i a altres iniciatives dirigides a col·lectius amb difícil accés a la vacuna.

El Govern a les xarxes
undefined