Cimera Som Indústria

Una visió estratègica de la pime industrial a Catalunya
Novetats
Gratuïts
dijous, 15 juliol, 2021 - 09:30
Inscripció tancada. Aquest acte ja s'ha celebrat.

Tradicionalment, la indústria ha estat un vector clau de l’economia de Catalunya, ja que ha contribuït al benestar de la societat i dels seus ciutadans de manera clara. Actualment concentra més de 36.000 empreses i gairebé 600.000 ocupats, la qual cosa genera una xifra de negoci de 147.000 milions d’euros. Tanmateix, la seva evolució d’un temps ençà deixa entreveure una sèrie de tendències que posen en qüestió el seu present i, sobretot, la seva continuïtat en el futur.

Organitzacions i empreses de diversos àmbits han fet públic en diverses ocasions la seva voluntat que la indústria segueixi liderant l’economia catalana i aposten per una decidida política en favor d’això. La Cimera de la Indústria té per objectiu impulsar aquest debat aportant propostes específiques que permetin dissenyar una política industrial eficaç que sigui transformadora i integral.

Us esperem el proper dijous, 15 de juliol, a les 9.30 hores, al Campus Diagonal Besòs de la UPC; no hi falteu!

09.30 h Benvinguda

M. Hble. Sr. Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball

Sr. Daniel Crespo, Rector Magnífic de la UPC

Sr. Antoni Cañete, president de PIMEC

10.00 h Pautes per a un nou Pacte Nacional per a la Indústria: opinió dels experts

• 10.00 h Innovació i Indústria 4.0: Sr. Xavier Marcet, president de Lead to Change
  • 10.15 h Talent: Sr. Enric Roda, director de Recursos Humans d’Indústries Teixidó
  • 10.30 h Internacionalització: Sr. Joan Tugores, catedràtic d’Economia de la UB.
  • 10.45 h Sostenibilitat: Sr. Joan Vila, president de PIMEC Energia.
  • 11.00 h Infraestructures: Sr. Ignasi Sayol, president del Clúster de Logística de Catalunya
  • 11.15 h Dimensió: Sr. Modest Guinjoan, director de l’Observatori PIMEC

11.30 h Debat obert

Modera: Sr. Àngel Hermosilla, director de l'Àrea d’Economia i Empresa de PIMEC

11.45 h Pausa - cafè a l'aire lliure

12.15 h El lideratge de la indústria en les economies d’altres països europeus

Sr. Juan José Berbel, president de PIMEC Innovació i Digitalització

12.40 h Prioritats de la Generalitat de Catalunya per a una nova política industrial

Sra. Natàlia Mas, directora general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya

13.05 h Moviment "Positive Industry"

Sr. Joan Tristany, director general d'AMEC

13.20 h Proposta PIMEC

Sr. Eric Martí, vicepresident de PIMEC Metall

13.35 h Cloenda. La indústria i la societat: els valors de la indústria

Sr. Josep González, president de la Fundació PIMEC

13.45 h Fi de la sessió

Aquest acte està alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible 8, 9 i 17.

Lloc:

UPC - Campus Diagonal-Besòs - Edifici A

Av. d'Eduard Maristany, 16, 08930 Barcelona

• Pàrquing per a motos a l'accès principal del Campus (C/Sant Ramon de Penyafort)
  • Pàrquing BSM (municipal) al costat de la torre de Telefònica

organitza