Recerca i Universitats

Visita UB

Durant la visita institucional per conèixer les necessitats i els reptes de la Universitat de Barcelona

La consellera Geis destaca "la importància de les universitats per vertebrar el país territorialment i socialment"

query_builder   14 juliol 2021 17:00

event_note Nota de premsa

Visita UB

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha destacat aquesta tarda “la importància de les universitats per vertebrar el país territorialment i socialment”. La consellera Geis ho ha assegurat en el decurs de la visita institucional que realitza aquesta tarda per conèixer les necessitats i els reptes de la Universitat de Barcelona (UB). Acompanyada pel rector Joan Guàrdia, la consellera Geis està fent un recorregut per diferents facultats i serveis de la universitat degana del sistema català.

Aquesta visita de la consellera Geis s’emmarca dins de les diferents les trobades que està realitzant per conèixer de primera mà les necessitats i els reptes de les universitats catalanes. La consellera està escoltant les demandes del sistema universitari català amb la voluntat de crear aliances i consensos que “permetin prioritzar la universitat per tal d’enfortir-la com a agent clau en la construcció d’una societat del coneixement”.

Per la seva part, el rector Guàrdia, ha agraït a la consellera Geis la voluntat de conèixer les virtuts i les problemàtiques de la UB “punta de llança del sistema universitari català amb importants mancances per resoldre”. Entre els reptes a abordar que el rector li ha traslladat a la consellera, hi ha el model de finançament, la renovació de les plantilles universitàries i la renovació de laboratoris i instal·lacions.

La visita de la consellera Geis ha començat a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i l’Hospital Clínic de Barcelona, on ha estat acompanyada pel degà del centre, el doctor Antoni Trilla. La consellera Geis ha volgut reconèixer la tasca del doctor Trilla i ha subratllat que “la universitat té un retorn a la societat en forma de recerca, i amb la pandèmia s’ha evidenciat la necessitat de potenciar-la”.

També està previst que la consellera es desplaci fins a les facultats de Dret, Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, Ciències de la Terra, Biologia, Física, Química i Belles Arts. La consellera també tindrà l’oportunitat de conèixer el Parc Científic de Barcelona, on serà rebuda per la directora general, Maria Terrades. La visita finalitzarà al campus Mundet, on visitarà espais emblemàtics de les facultats de Psicologia i Educació, també acompanyada dels respectius degans.

El Govern a les xarxes
undefined