DisVoize, Caram caram i Emotion History, projectes guanyadors de la cinquena edició dels premis de turisme sostenible FuTurisme : Servei de Premsa

DisVoize, Caram caram i Emotion History, projectes guanyadors de la cinquena edició dels premis de turisme sostenible FuTurisme

14/07/2021



Temps estimat de lectura: 4 minuts

Cada premiat n’obté 10.000 euros, espai d’incubació a Barcelona Activa i mentoria

Els guardons reconeixen les millors iniciatives en turisme sostenible en tres categories: el premi a la idea més innovadora; el premi a l’assoliment dels ODS de l’Agenda 2030; i el premi a la contribució a la recuperació de l’activitat turística post-COVID 19

El programa FuTurisme té com a objectiu l’impuls d’aquesta tipologia de projectes i l’acompanyament en la posada en marxa, en la recerca de finançament i l’enxarxament del sector. Fins ara, s’han acompanyat 96 projectes d’aquesta tipologia al llarg de totes les edicions

L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, el Gremi d’Hotels de Barcelona i l’Associació d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe), han lliurat avui els premis FuTurisme, que premien iniciatives de turisme sostenible, amb 10.000 euros cadascun, espai d’incubació a Barcelona Activa i mentories. Els projectes guanyadors són participants del programa del mateix nom, FuTurisme, que acompanya en la capacitació d’habilitats emprenedores, accions formatives, experiències emprenedores, i en l’enfortiment amb una xarxa del sector per als diferents projectes.

 

 

 

Durant l’acte de lliurament dels premis, el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha considerat una prioritat “apostar per la innovació i la creativitat per la generació de nous projectes turístics responsables i sostenibles d’àmbit local amb vocació d’internacionalització, com els projectes guanyadors, que posen en valor tradicions representatives del caràcter de la ciutat i contribueixen a dinamitzar el sector, descentralitzar el turisme i generar noves mirades a Barcelona, tant des del punt de vista dels residents com dels visitants”.

Per a Manel Casals, director general del Gremi d’Hotels de Barcelona, “és important continuar donant suport a projectes d’emprenedoria i seguir apostant pel talent emprenedor de la ciutat, per tal de crear sinèrgies entre els diferents agents del sector i mantenir Barcelona com a referent mundial en innovació turística”.

En Martí Sarrate, president de l’ACAVe manifesta que “la innovació i la sostenibilitat són elements claus per al futur de les empreses turístiques i per a la recuperació del nostre sector i per aquest motiu des de l’ACAVe considerem fonamental donar suport projectes d’emprenedoria que potencien aquests valors”.

Des de la Diputació de Barcelona, la diputada de Turisme, Abigail Garrido, ha reiterat el suport d’aquesta institució, amb els ajuntaments de la província, cap a les empreses turístiques per “evolucionar plegats cap a un model de turisme responsable i sostenible perquè la Destinació Barcelona torni a ser puntal en el turisme del país”.

En aquesta cinquena edició dels premis, marcada per un context on el turisme ha de fer front als nous desafiaments imposats per la Covid-19, s’han reconegut 3 projectes disruptius: a la idea més innovadora, per al projecte DisVoize; el premi a l’assoliment dels ODS de l’Agenda 2030, per a CARAM CARAM; i el guardó que reconeix la contribució a la recuperació de l’activitat turística post Covid, Emotion History. A més, han estat finalistes els projectes, Bromptolona, The Route Book i Wabi Sabi, d’un total de 16 iniciatives.

 

Premi Idea més innovadora

Disvoize, un projecte d’innovació tecnològica que ofereix solucions digitals amb so d’experiències immersives per a esdeveniments i visites guiades, fa possible la millora de la comunicació entre persones guies i el seu públic i permet streaming d’àudio en viu.

El projecte promou un creixement econòmic inclusiu, redueix la contaminació acústica i fa possible la coexistència de diferents activitats en els principals punts de les ciutats. A més, volen esdevenir un suport al turisme cultural i sostenible, amb activitats i rutes turístiques no massificades, a través del desenvolupament de dades, i eliminació de materials plàstics.

 

Premi a l’assoliment dels ODS de l’Agenda 2030

Caram caram presenta un nou model de turisme enogastronòmic i experiències singulars, que treballa per la descoberta de joies gastronòmiques del territori català, els seus obradors, o espais poc coneguts. El projecte al·ludeix a la idea de turisme conscient i que el turisme esdevingui un moment slow life. Per això, tot el projecte va lligat a la desconnexió i connexió amb el temps present, i valors de sostenibilitat i reciclatge.

 

Premi a la contribució a la recuperació de l’activitat turística post Covid

Emotion History és una agència de turisme cultural d’organització de viatges que potencien el caràcter insòlit i immersiu de cases històriques, col·leccions privades i espais singulars. Entre els seus objectius es troba la protecció del patrimoni, i aspiren a transformar-se en una agència alternativa, fent més potent la destinació Barcelona vers altres opcions gràcies al descobriment de secrets, curiositats i potenciació de la fascinació de viatgers per la cultura, arts escèniques i gastronomia local. Com a valor afegit, aporta un compromís per la sostenibilitat ecològica, la responsabilitat social i certifica els segells de Biosphere i Safe Travels.

 

Novetats d’enguany del programa FuTurisme

FuTurisme és un programa de suport a la creació d’empreses innovadores i responsables que té com a objectiu de donar resposta a les noves necessitats del sector turístic de la ciutat i àrea metropolitana. 96 projectes d’aquesta tipologia han estat acompanyats al llarg de totes les edicions.

Aquest any s’ha inclòs la categoria de “Contribució a la reactivació del sector turístic arran la Covid”, modificant l’anterior modalitat “Aplicació tecnològica”, atesa la situació excepcional que ha derivat de la pandèmia. Tots els projectes presentats han argumentat el seu compromís responsable amb l’entorn i la resposta als reptes actuals.

A més a més, en aquesta edició el programa ha doblat el nombre de sessions (de 6 a 12) facilitades als projectes, s’ha treballat en formats híbrids presencial-virtual, i ha inclòs un pla d’acompanyament personalitzat.





Paraules clau

futurisme/ turisme/