Recerca i Universitats

Reunió CERCA

Durant la reunió que ha mantingut amb els centres de recerca CERCA

Consellera Geis: "El sistema de coneixement disposarà de la informació necessària per no perdre cap oportunitat en els Fons Next Generation"

query_builder   23 juliol 2021 14:11

event_note Nota de premsa

Durant la reunió que ha mantingut amb els centres de recerca CERCA

• La consellera de Recerca i Coneixement anuncia la pròxima aprovació de l’avantprojecte de Llei de la ciència: “És representatiu que la primera llei que entri al Parlament aquesta legislatura sigui la de la ciència”
  • A la tarda, la consellera es reunirà amb els presidents dels Consell Socials de les universitats catalanes per aprofundir en les necessitats del sistema universitari
Reunió CERCA

La consellera Gemma Geis ha anunciat que el Departament de Recerca i Universitats traslladarà als agents del sistema de coneixement “tota la informació necessària per no perdre cap oportunitat per presentar projectes i obtenir recursos competitius dels Fons Next Generation EU”. Una acció que es realitzarà amb el suport del Departament d'Economia i que, segons ha avançat la consellera de Recerca i Coneixement, preveu el pròxim mes de setembre una primera sessió informativa amb els centres de recerca CERCA.

La consellera Geis ha fet, precisament, aquest anunci durant la reunió que ha mantingut aquest matí amb els màxims representants dels 42 centres de recerca CERCA. També ha avançat la pròxima aprovació de l’avantprojecte de Llei de la Ciència i ha subratllat que “és representatiu que la primera llei que entri al Parlament aquesta legislatura sigui la de la ciència”. En aquest sentit, la consellera ha destacat la importància de fer arribar a la societat l’impacte del coneixement. Així mateix ha incidit en la necessitat de “teixir més aliances per afavorir la transferència de coneixement, així com la cohesió social i territorial”.

Els 42 centres CERCA, tres dels quals estan en procés d’adhesió, ocupen 9.902 persones dedicades a la recerca, del qual 7.985 és personal investigador (46,37% dones). Pel que fa a la transferència de coneixement, han generat 157 empreses derivades (spin-offs) i, en quant a l’atracció de fons competitius, ha captat 505M€ en projectes del programa europeu H2020. Així, els centres CERCA multipliquen per 4,46 els fons que reben al seu pressupost

En el decurs de la reunió, el director de la Institució CERCA, Lluís Rovira, ha avançat futures actuacions dels centres de recerca CERCA “per afavorir la transferència de coneixement, així com per reforçar la vinculació amb el sistema universitari”.

Un dels projectes, batejat amb el nom de CERCA Emprèn és la creació d’un fons de suport a la creació d’spin-offs que també serà una eina per avaluar de manera molt professional les propostes d’empreses derivades”. També es continuarà amb el fons que, des del 2016, ha permès impulsar 71 patents i que, aquest 2021, per primera vegada, ja ha començat generar retorn econòmic. En l’àmbit de relació amb el sistema universitari, i tal i com recull el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement, es posarà en marxa un programa per facilitar i impulsar la col·laboració dels investigadors dels centres CERCA en les activitats docents de les universitats.

Reunió amb els Consells Socials

La consellera Geis continuarà a la tarda amb una nova trobada per conèixer de primera mà el sistema de recerca i universitats de Catalunya. Serà el torn d’escoltar i recollir les propostes dels presidents dels Consells Socials de les universitats catalanes.

El Consell Social és l'òrgan mitjançant el qual la societat participa en la universitat, i la seva composició i funcions estan definides per la Llei d’Universitats de Catalunya. Està integrat per quinze membres: nou persones representatives de la societat catalana, i sis membres de la universitat. Les funcions del Consell Social s’agrupen en tres apartats: funcions de programació i gestió de l’activitat universitària; funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials; i funcions respecte a la comunitat universitària.

Aquells mitjans de comunicació interessats en fotografies d’aquesta segona reunió, les podeu sol·licitar a la bústia de correu de l’Oficina de Comunicació del Departament.

Imatges

Foto 1