Mascaretes d'un sol ús fetes de cànem i blat de moro, un respir per al medi ambient

Una empresa francesa fabrica un model de mascareta feta de cànem: està homologada, és compostable i asseguren que l'índex de protecció que proporciona és de gairebé el 90%

RedaccióActualitzat

Cada mes s'utilitzen al món milers de milions de mascaretes d'un sol ús. Això té un cost altíssim, tant econòmic com per al medi ambient. L'ONG Waste Free Oceans calcula que els milions de mascaretes no reutilitzables que es gasten cada mes al món trigaran gairebé cinc segles a descompondre's. Una factura molt elevada, sobretot per als oceans.

Des d'uns camps de Lezinnes, al sud de París, un empresari fa mesos que assegura que vol capgirar les xifres de la Covid més negatives per al medi ambient. La seva aposta és el cànem.

Frederic Roure assegura que hi ha una alternativa ecològica a les mascaretes fabricades amb materials plàstics: la tija fibrosa del cànem, la part menys valorada d'una planta que es conrea sense haver de dedicar-hi grans esforços:

"Els camps no demanen cap tractament, cap tipus d'adob. És un producte de la natura que tornarà a la terra."

Una empresa francesa fabrica un model de mascareta feta de cànem. Està homologada, és compostable i asseguren que l'índex de protecció que proporciona és de gairebé el 90%.

El procés de fabricació converteix la fibra de cànem en una gran làmina premsada, que després es talla amb làser i en resulta una mascareta d'una sola peça. El folre es fa amb una altra fibra natural, en aquest cas, de blat de moro, més suau al contacte amb la cara.

Però on Frederic Roure posa l'èmfasi és amb el que passa al final de la vida de la mascareta, quan arriba el moment de llençar-la:

"Quan tornes la mascareta a la natura, es degrada ràpidament. Al cap de tres o sis mesos ja no en queda res."

Res a veure amb els segles que triga a descompondre's una mascareta amb composició plàstica.

Amb un preu lleugerament superior al de les mascaretes quirúrgiques, l'empresa assegura haver-ne venut milions d'unitats, bàsicament a Europa i el Canadà.

ARXIVAT A:
Coronavirus Medi ambient