Salut

:

Salut farà un milió de trucades, enviarà milers d'SMS i intensificarà accions a la primària per augmentar al màxim la vacunació durant el setembre

query_builder   1 setembre 2021 13:16

event_note Nota de premsa

• L’objectiu és administrar 2 milions de dosis durant el setembre i apropar la cobertura general al 80% arreu del país
  • L’atenció primària manté i dissenya més d’un centenar d’intervencions per arribar al màxim de persones possibles, sobretot menors de 34 anys i dones embarassades
Cabezas, Argimon i Fernández, avui en roda de premsa

El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha ressaltat que aquests propers dies i setmanes són claus per aconseguir augmentar el màxim possible la cobertura vacunal abans de l’inici del curs -tant escolar, com laboral com del lleure-. Aquesta represa de l’activitat comportarà retrobament i mobilitat, i per això, Salut posa tota la carn a la graella per fer de setembre un mes clau en la immunització.

Així, entre les moltes accions que es desenvoluparan de forma immediata, al setembre s’ha previst fer un milió de trucades i enviar milers de missatges SMS a totes aquelles persones que, tot i poder-ho fer, encara no han començat a vacunar-se i no tenen la pauta completa. De fet, el titular de Salut ha recordat l’objectiu de posar 2 milions de dosis, com a mínim, aquest mes de setembre: 1 milió a la població d’entre 12 i 18 anys i un altre milió a qui encara no té pauta completa. “Així aconseguirem que la COVID deixi de ser 'la malaltia' per passar a ser una de les altres malalties”, ha explicat Argimon.

També en aquest sentit s’ha referit la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, per qui “el repte de setembre és recuperar les dades de vacunació” i posar-ne mig milió a la setmana. “Seguirem enviant missatges SMS a qui encara no s'ha vacunat i farem 1 milió de trucades en tres setmanes intentant arribar al màxim a la vacunació", ha reiterat.

La secretària Cabezas ha enumerat també altres accions per assolir augmentar la vacunació -prioritzant els grups d’edat d’entre 12 a 39 anys i les dones embarassades-, que ja estan en marxa des de fa setmanes, com els punts de vacunació sense cita prèvia a diferents punts del país, la vacunació oportunista o les campanyes de comunicació, reforçades a xarxes socials. També nombroses accions i estratègies comunitàries desenvolupades per l’atenció primària per arribar a la darrera persona no vacunada.

En aquest sentit, l'adjunta a la direcció de la Direcció d'Atenció Primària Costa Ponent de l'Institut Català de la Salut, Coral Fernández, ha assegurat que “el nostre objectiu és arribar al 100% de vacunació, perquè un 70% no és suficient”. “Fem accions de 'microcirurgia' i estratègies diverses per assolir-ho, com per exemple, vacunació 'de carrer' a persones sense llar, maratons a centres comercials o vacunació oportunista en col·laboració amb hospitals”, ha exemplificat Fernández com a mostra de les més de 100 intervencions locals específiques de vacunació comunitària realitzades a l’agost, i que es volen mantenir al setembre, adaptant-les segons l'evolució de les cobertures.

Per últim, pel que fa a la situació epidemiològica, el titular de Salut ha reiterat que “estem baixant a bon ritme la incidència, des de fa setmanes”, el que continuarà en els propers dies. No obstant això, Argimon ha subratllat que "el sector salut necessita aire, i encara tenim 370 persones a les UCI: això condiciona molt. Baixarem els indicadors, però no serà ràpid i llavors caldrà estabilitzar. Necessitem prudència, prudència i prudència, no voler córrer, perquè som en un moment crític i ara cal  avançar al virus amb l’increment de vacunació”, ha conclòs.

Fitxers adjunts

Presentació